عدم حمایت بیمه ها از بیماران ام اس

 ابوالقاسم نجفی در نشست خبری کنگره MS ایران که 19 تا 21 آبان در هتل المپیک برگزار می‌شود، در تشریح مسائل متعدد بیماران «ام.اس» اظهار داشت: بحث توانبخشی برای بیماران «ام.اس» بسیار اهمیت دارد، زیرا آموزش‌ها و خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی – آب درمانی) براساس شرایط بیمار باید ارائه شود.

دبیر اجرایی کنگره MS ایران همچنین به بحث توانبخشی اجتماعی نیز گریزی زد و گفت: در این انجمن به مقوله توانبخشی اجتماعی بیماران پرداخته می‌شود، همچنین آنچیزی که حوزه توانبخشی بیماران را کامل می‌کند بحث اشتغال آنها است زیرا به دلیل اینکه بیماران «ام.اس» زود خسته می‌شوند کارفرما عذر آنان را می‌خواهد که باید قانونگذار برای این مشکل فکری کند.

نجفی درباره تشکیل پرونده برای بیماران «ام.اس» نیز توضیح داد: برای تشکیل پرونده بیماران «ام.اس» باید مدارکی مهمی چون ام آر آی و مدارک هویتی به همراه تاییدیه پزشک درباره ابتلا به این بیماری وجود داشته باشد تا در انجمن برای این بیماران پرونده بیماری تشکیل شود تا آنها از خدمات این انجمن که کاملاً غیردولتی و خیریه است، استفاده کنند.

وی درباره هزینه‌ بیماران «ام.اس» نیز با گلایه از عدم حمایت بیمه‌ها خاطرنشان کرد: یک بیمار مبتلا به «ام.اس» جدا از هزینه‌های دارو و درمان هزینه‌های جانبی بسیاری دارد که در مجموعه ماهانه یک تا دو میلیون تومان می‌شود زیرا برخی از این بیماران به دلیل ناتوانی‌های که دارند به مانند افراد سالم نمی‌توانند مثلاً از حمل و نقل عمومی و ... استفاده کنند.