بررسی مشکلات محله صدرا در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

پیرهادی گفت: پروژه امتداد بزرگراه حکیم در حال حاضر در تقاطع سه راه دهکده در حال اجرا می باشد، لذا انسداد بخشی از دسترسی ها تا بهره برداری از مسیر جدید، موجب افزایش حجم ترافیک این مسیر بویژه در بلوار دهکده و خیابان ساحل گردیده است لذا می بایست اقدام لازم به منظور تسریع عملیات اجرایی بعمل آید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برج های مسکونی و تجاری نیز در محدوده میدان المپیک در حال احداث می باشد که پس از بهره برداری، باتوجه به حجم تردد قابل پیش بینی، بار ترافیکی سنگینی به معابر محله تحمیل می گردد که عدم تناسب سیستم شبکه ارتباطی در این معابر بویژه بلوار دهکده و خیابان ساحل موجب بروز گره ترافیکی می شود.

پیرهادی دیگر مشکل محله مذکور را عدم روشنایی مناسب در معابر شهرک صدرا و معابر فرعی خیابان ساحل عنوان نمود و افزود: باتوجه به اینکه شهرک صدرا محصور نمی باشد و معابر آن جزء اراضی شهری است، اداره برق موظف به تأمین روشنایی در این معابر است.

وی در ادامه بیان نمود: کمبود روشنایی در معابر محله موجب بروز نا امنی و مشکلات اجتماعی نیز گردیده که این مسئله در بازدیدی که در سال گذشته از این محله بعمل آمد نیز جزء درخواست اهالی بوده است.

پیرهادی بیان داشت: محله مذکور فاقد میدان میوه و تره بار است و طبق پیگیری های بعمل آمده، زمینی در شهرک صدرا برای احداث و جانمایی بازار میوه و تره بار موجود می باشد لذا می بایست سازمان میادین پیگیری و اقدام لازم جهت احداث بازار میوه و تره بار محلی را بعمل آورد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، دیگر گلایه اهالی را طرح تفصیلی محله عنوان نمود و افزود: در طرح تفصیلی، قسمت غربی محله در خیابان ساحل، احداث ساختمان های سه طبقه پیش بینی گردیده است و اهالی از این مسئله گلایه دارند که چطور به برخی از املاک، مجوز احداث برج داده شده است و در فاصله اندکی از آن ، ساختمان ها می بایست در سه طبقه احداث گردند.

پیرهادی ادامه داد: اعطای مجوز و پروانه ساختمانی جهت احداث ساختمان های بلند مرتبه در کمیسیون ماده پنج که فرای شهرداری است، تعیین تکلیف می گردد ولیکن در هرحال باید جواب ابهامات اهالی داده شود.

وی افزود: اهالی سوالی مطرح می نمایند مبنی بر اینکه چطور زمانی که تقاضای افزایش طبقات از سوی آنان می گردد، مسئولین عنوان می کردند که کلیه امکانات این محدوده در طرح تفصیلی بر مبنای ساختمان های سه طبقه پیش بینی شده است، حال چگونه به املاکی مجوز احداث ساختمان بلند مرتبه داده می شود.

پیرهادی افزود؛ توجه به اینکه این موضوع جزء مطالبات اهالی، در بازدید سال گذشته نیز بود، این مسئله به شهرداری منعکس گردید تا در طرح پایش جلسات طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد و اقدام لازم بعمل آید.

وی دیگر خواسته ساکنین جنب بزرگراه جعفری که همان امتداد بزرگراه حکیم می باشد را اجرای دیوار صوتی در حدفاصل بافت مسکونی محله و بزرگراه مذکور عنوان نمود.

پیرهادی، نظارت مستمر بر نظافت انهار و درب دار نمودن مخازن پسماند به منظور مهار جانوران و حیوانات موذی، افزایش سرانه های فرهنگی – اجتماعی و شهری، متناسب با جمعیت محله و حضور پررنگ تر نیروی انتظامی جهت ارتقای امنیت اجتماعی در سطح محله را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و افزودکلیه مشکلات و خواسته های اهالی محله مذکور از طریق مکاتباتی با شورایاری و هیئت امنای محله دریافت گردید و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگانهای ذی ربط بعمل آمد و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.