به گزارش فارس، حسین نادریمنش معاون آموزشی وزارت علوم در نشست رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور که در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به تهمت جدیدی که به ایران زده شده است، گفت: غرب عملاً دانشمندان ما را ترور میکند در این میان کسی که باید در تمام مجامع بینالمللی طلبکار باشد، جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به دو همایشی که مقام معظم رهبری در آن حضور داشتند، گفت: انتظار می‌رود تبعات این همایش‌ها در حج امسال عکس‌العمل‌های داشته باشد.

نادری‌منش با تأکید بر اینکه وزارت علوم قانونی‌ترین مجموعه علمی کشور است، خاطرنشان کرد: وزارت علوم براساس سند چشم‌انداز نقشه جامع علمی و برنامه پنج ساله توسعه، عمل می‌کند.

معاون وزیر علوم با اشاره به تحول بنیادی در رشته‌های علوم‌انسانی، تصریح کرد: بازنگری متون، محتوا و برنامه‌های آموزشی مبتنی بر آموزه‌های دینی، تصویب و در حال اجراست.

وی از تغییر ساختار معاونت آموزشی خبر داد و اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی از شورای گسترش آموزش عالی جدا شده و بیش از ۹۰ کمیته برنامه‌ریزی زیر نظر شورای برنامه‌ریزی شکل گرفته است.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل و فعال‌تر شدن کمیته‌های خاص انرژی نانو، تکنولوژی، آی تی، هوا فضا، رسانه‌ و علوم دفاعی خبر داد و گفت: در ۱۳ رشته خاص علوم‌انسانی همکاری‌های جدی با شورای تحول در علوم‌انسانی صورت گرفته است.

نادری‌منش در بخش دیگر از صحبت‌های خود، تأکید کرد: دو واحد درس دفاع‌مقدس برای تمام دانشجویان اختیاری است اما می‌خواهیم این درس به صورت تخصصی در رشته‌های مختلف ارائه شود. این درس فقط پاسداشت ۸ سال دفاع مقدس نیست و می‌توان در قالب آن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را مطرح کرد.

وی با اشاره به استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی و رتبه‌بندی، تصریح کرد: رتبه‌بندی ISC شکل گرفته و به عنوان بانک اطلاعات بسیار خوب تاکنون عملکرده است و باید دانشگاه‌ها به سرعت وارد تعامل با آن شوند.

نادریمنش در پایان از بومی و اصلاح شدن شاخصهای رتبهبندی دانشگاهها خبر داد.