چگونه سرما نخوریم؟

تحقیقات اساتید و دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان داده است که سیستم ایمنی بدن فارغ از کوچک و یا بزرگسال بودن افراد، در فصل سرما ضعیف می‌شود و برای محفوظ ماندن از سرماخوردگی و آنفلوانزا نیاز به مراقبت‌های ساده و پیش پا افتاده‌ای دارد که برای سلامتی لازم است. 

با شروع فصل مدارس و سرما، همه‌ اعضای خانواده باید برای خوردن یک صبحانه سالم و کامل تلاش کنند و با به موقع بیدار شدن، از خوردن این وعده اصلی صرف نظر نکنند. 

با توجه به حجم گسترده استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فصل سرما، تلاش کنید در نزدیکی افرادی که سرما خوردند، قرار نگیرید و از عطسه دیگران در نزدیکی صورت، دهان یا بینی خود جلوگیری کنید. 

مصرف ماست را در این فصل از سال افزایش دهید. ماست غنی از پروبیوتیک یا "باکتری خوب" است که التهاب بدن شما را کاهش می‌دهد و مانع گرفتگی بینی می‌شود. 

به گفته متخصص آکادمی تغذیه، بیش از 10 تریلیون باکتری زنده در دستگاه گوارش ما وجود دارد که بعضی از آنها مفید و لازم است و بخش اعظمی از آنها مضر و بیماری‌زا هستند. 

این متخصص هم‌چنین گفت: بیش از 200 ویروس وجود دارد که موجب سرماخوردگی می‌شود، ولی با رعایت ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین نکات می‌توان از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کرد. 

لباس مناسب پوشیدن و استفاده از مرکبات نیز از نکات حائز اهمیت فصل سرما است.