تمام مسیرهای مترو مطالعه راداری می شوند/ لزوم تهیه نقشه فرونشست تهران توسط سازمان زمین شناسی

گروه اجتماعی_ اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز  با اشاره به فرونشست های اخیر در پایتخت و اصرار شورای شهر و معاونت حمل و نقل شهرداری برای بررسی سطح زیر خاک عنوان کرد: در حال حاضر 4 گروه ژئوفیزیک در حال مطالعه راداری تمام مسیرهای مترو هستند. این مطالعات توسط یک مشاور خارجی تحلیل می شود.

 

وی با تاکید بر لزوم تهیه نقشه های فرونشست و لغزش شهر تهران توسط سازمان زمین شناسی خاطرنشان کرد: این سازمان باید اعلام کند مناطق جنوب غرب نسبت به شهر تهران احتمال بیشتری برای فرونشست دارد.

وی با تاکید بر این که مدیریت شهری در این اقدام به سازمان زمین شناسی از هیچ همراهی دریغ نمی کند، گفت: تهیه این نقشه از وظایف عاجل و مهم سازمان زمین شناسی است اما مدیریت شهری اطلاعاتی را که حین حفاری مترو به دست آورده است را در اختیار این سازمان قرار می دهد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: کاهش نزولات جوی،جذب نشدن روان آب ها به زیر سطح، فعالیت های عمرانی زیر سطح و قنوات و چاه های خشک شده تعداد نشست های نقطه ای را در تهران افزایش داده است لذا با تهیه این نقشه می توان از خطر حتمی که شهر را تهدید می کند اطلاع یافت و چاره اندیشی کرد.