اینجا باغ وحش است یا قصابی؟ / عکس

یکی از بازدیدکنندگان باغ وحش گراش، واقع در جنوب استان فارس، تصاویری را که به طور مخفیانه از یخچال باغ وحش گراش تهیه کرده بود در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد.

این بازدیدکننده به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم می گوید: در بدو ورود به باغ وحش گراش، که به نظر نمی رسد بازدید کننده چندانی داشته و از فروش بلیط کسب درآمد کند، از شرایط نگهداری اسفبار حیوانات بسیار متاثر شدم اما پس از مشاهده یخچالی مملو از لاشه های حیات وحش، دیگر حیوانات اسیر در قفس را فراموش کردم. درب یخچالی که با آن مواجه شدم  سراسر با کاغذ پوشانده شده بود اما در بخشی که از درب یخچال که کاغذ کنار رفته بود، لاشه پرندگان، سر یک قوچ، و اگر اشتباه تشخص نداده باشم سر یک پازن را مشاهده کردم و توانستم تعدادی عکس بگیرم. احتمالا لاشه این حیوانات را برای فروش در یخچال قرار داده بودند.
 

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست اکنون 85 مرکز نگهداری از حیات وحش شامل باغ وحش و باغ پرندگان در سراسر کشور به نگهداری از گونه‌های بومی و غیربومی حیات وحش مشغولند که بسیاری از آنان، از مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برخوردار نیستند.

این در حالی است که فعالان حیات وحش از عدم انتشار فهرست این مراکز توسط سازمان حفاظت محیط زیست گله مندند و بر این باورند تا زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست فهرستی از این مراکز به تفکیک مجاز و غیر‌مجاز بودنشان و با قید تاریخ صدور و انقضای مجوز فعالیت آنها در دست نداشته باشد، نمی توان به ساماندهی این تعداد مرکز نگهداری که هیچ کدام حتی استانداردهای مندرج در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست را هم رعایت نمی‌کنند، امید داشت.