روشی جدید برای درمان زیکا

 متخصصان آمریکایی تاکنون توانسته‌اند در موش‌های آزمایشگاهی و با روش درمان آنتی‌بادی به این موفقیت دست پیدا کنند اما معتقدند که سرانجام می‌توان با همین سیستم به روش درمانی برای زنانی که در دوران بارداری به ویروس زیکا آلوده شده‌اند دست یافت.

ویروس زیکا می‌تواند آسیب جدی به مغز نوزاد وارد کند. همچنین در "آنتی‌بادی‌تراپی"، سلول‌های خون از افرادی که به تازگی آلوده به ویروس زیکا شده و با آن مقابله کرده‌اند گرفته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته محققان در موش‌های آزمایشگاهی این روش درمانی به طور قابل توجهی میزان ویروس زیکا را که در خون مادر جریان دارد و به جنین منتقل می‌شود کاهش می‌دهد. همچنین در زمان به دنیا آمدن، جثه این موش‌ها نسبت به بچه‌موش‌هایی که مادرشان تحت آنتی بادی تراپی نبوده‌ بزرگتر است.

محققان همچنین تاکید کردند لازم است برای سال‌ها تست‌های مختلفی انجام شود تا به طور قطع بتوان در مورد ایمن بودن این روش درمانی برای زنان باردار اظهارنظر کرد.

در حال حاضر گروه دیگری از محققان در تلاش برای تولید واکسن هستند که بتواند افراد را در برابر ویروس زیکا حفظ کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، ویروس زیکا از طریق گزیدگی پشه گسترش می‌یابد. همچنین شیوع این بیماری در آمریکا و به تازگی در جنوب شرق آسیا مشاهده شده است.