مخالف جدی فروش املاک ارزشمند شهر تهران هستم

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران اظهار داشت: اکنون شهرداری تهران در یک وضعیت اضطراری در حوزه بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و همچنین موضوع فروش املاک که به صورت جدی در حال وقوع است، قرار دارد.

وی به لزوم توجه بر 3 نکته در سیاست و الزامات تدوین لایحه بودجه 96 تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران باید همزمان با ارائه لایحه بودجه سال 96 و قبل از آن برنامه‌ای را در ارتباط با نحوه باز پرداخت بدهی هایش ارائه دهد و تعیین تکلیف بازپرداخت بدهی‌های شهرداری مهم ترین وظیفه شورای چهارم است که باید برای آقای قالیباف و همکارانشان نیز در اولویت قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مورد بعدی این است که صراحتا اعلام شده شهرداری لیست املاکی را که می‌خواهد بفروشد تهیه کند. مساله اینجاست چرا شهرداری باید اینکار را انجام دهد ، چرا باید املاک ارزشمند را بفروشد . در حالیکه نباید این املاک فروخته شوند و باید بر مبنای اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری نسبت به بهینه کردن املاک شهرداری تهران اقدام شود و از محل بهره برداری موجبات افزایش درآمدهای پایدار شهر را رقم بزنیم.

وی افزود: ما باید از فضای پسا تحریم استفاده کنیم و در راستای راهبردهای اقتصاد مقاومتی آنها را به سمت در آمد‌های پایدار ببریم بنابراین من مخالف جدی فروش املاک ارزشمند شهر تهران هستم.

سالاری با اشاره به نکته سوم که باید مد نظر قرار گیرد افزود: ما باید در هزینه ها و تعریف پروژه‌های جدید رویکرد انقباضی داشته باشیم. چراکه ما اکنون برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام 41 هزار میلیارد تومان نیاز داریم این در حالیست که قطعا بودجه سال آینده از 18 یا 19 هزار میلیارد تومان بیشتر نیست ، بنابراین ما باید پروژه‌های نیمه تمام را اولویت بندی کنیم و جز در موضوعات اساسی ، پروژه جدید تعریف نکنیم تا نسبت به تسویه بدهی ها و اتمام پروژه‌های اولویت دار نیمه تمام اقدام کنیم.

وی با تاکید بر لزوم هوشمند سازی شهرها اظهار داشت: امروز شهرها به سمت الکترونیکی شدن و هوشمندسازی رفته‌اند و شهرداری تهران نیز بعنوان مالک تمام عرصه‌های عمومی، میادین و معابر می‌تواند از این ناحیه در آمد قابل توجهی کسب کند، ما باید در آمد‌های شهر تهران را از حوزه بارگذاری مسکونی تجاری اداری به سمت حوزه‌های نرم افزاری مانند بسترسازی برای شهر هوشمند و الکترونیک شیفت دهیم که نمونه‌ای از آن همین آنتن‌ها و دکل هایی است که به اپراتور‌های تلفن همراه و غیره می‌دهیم و آنها صد ها برابر از این ناحیه سود می‌برند و وضعیت تهران را به لحاظ منظر شهری نابسامان کرده اند و ما از آن بهره کافی نمی‌بریم.