بررسی مشکلات محله شهرک غزالی در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

 پیرهادی گفت: محله شهرک غزالی از سال 1360 در دو بخش، بافت مسکونی در ضلع شمال غربی محله و شهرک سینمایی غزالی در قسمت جنوبی محله احداث گردیده و در فصل تابستان به دلیل کاهش سطح آب های زیرزمینی و چاه عمیق موجود، فشار آب کاهش یافته و در مواقعی منجر به قطع آب نیز گردیده است.

وی بیان داشت: شهرک سینمایی غزالی تحت تملک و مدیریت سازمان صدا و سیما بوده و املاک مسکونی شهرک، دارای مالکین حقیقی است و با توجه به اینکه شهرک غزالی به صورت شهرک محصور می باشد لذا مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات شهری به ساکنین ایجاد گردید.

وی ادامه داد: یکی از خواسته های اهالی، تسریع در اعطای پایان کار و سند تفکیکی ساکنین می باشد لذا به منظور رفع این مشکل می بایست جلسه ای با حضور شهرداری منطقه، هیئت امنای شهرک و نماینده سازمان صدا و سیما جهت تعیین عوارض های قابل پرداخت و تعیین تکلیف موارد ابهامی صورت پذیرد.

پیرهادی دیگر مشکل عنوان شده در این محله را عدم تعیین تکلیف زمین بایر ضلع جنوبی بوستان حضرت خدیجه (س) عنوان نمود و افزود: طبق بررسی های بعمل آمده، مالکیت زمین مذکور، متعلق به سازمان صدا و سیما می باشد و عدم رسیدگی مناسب، موجب گردیده که زمین مذکور به صورت بی دفاع و بایر درآید و علاوه بر آلودگی بصری، بستری مناسب جهت حضور معتادین و بروز آسیب های اجتماعی نیز فراهم آورد.

پیرهادی فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در خط شهرک غزالی - میدان آزادی و همچنین شهرک غزالی - مترو ایران خودرو را از دیگر مشکلات این محله عنوان نمود و افزود: طبق بررسی های بعمل آمده بخش خصوصی در خط مذکور، با بیان اینکه این خط از میدان آزادی تا شهرک شهرداری تعبیه شده است، جهت انتقال مسافران از شهرک غزالی تا شهرک شهرداری، کرایه ای بیشتر از مبلغ مصوب از مسافرین اخذ می نماید لذا شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه موظف است در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی نماید.

 پیرهادی دیگر مشکل اهالی را عدم رسیدگی پلیس راهور به وضعیت نابسامان ترافیکی در خیابان پنجاه و پنجم در ضلع شرقی محله عنوان کرد.

وی دیگر خواسته اهالی در حوزه حمل و نقل را بررسی امکان تعریض زیرگذر تقاطع ایران خودرو و اتوبان شهید فهمیده، تعریض و بازپیرایی خیابان پنجاه و پنجم و خیابان یکم، پیش بینی و احداث پایانه تاکسی در سطح شهرک مذکور، بررسی امکان خط  BRT در جاده مخصوص تهران-کرج و ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابر محله بیان داشت.

پیرهادی دیگر گلایه اهالی را عدم تحقق سرانه های فرهنگی - ورزشی در این محله عنوان کرد و گفت: اهالی خواستار احداث مجموعه ورزشی و استخر در این محله و یا در یکی از محلات همجوار می باشند.

پیرهادی در پایان، دیگر خواسته شورایاری و اهالی را احداث بازار میوه و تره بار محلی، آبیاری مناسب فضای سبز حاشیه اتوبان شهید فهمیده و فضای سبز داخلی شهرک، کاشت درختان مناسب، تجهیز ساختمان سرای محله، مرمت و بازسازی مسجد شهرک غزالی و استقرار کانکس نیروی انتظامی جهت ارتقای امنیت اجتماعی محله عنوان نمود و افزود: کلیه درخواست های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنا دریافت و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مشکلات مطروحه به شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط ارسال گردید و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.