مددجویان کمیته امداد خانه دار می شوند

سید پرویز فتاح در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها افزود: مهمترین و بالاترین نیاز جامعه تحت پوشش کمیته امداد مسکن است. بسیاری از آسیب‌هایی که دچار هستند ناشی از مسکن نامناسب و غیر بهداشتی است و از نظر فضا با هیچ استانداردی همخوانی ندارد.

وی گفت: مهمترین کار ما برای جامعه هدف ارائه مسکن است زیرا این اقشار با روال عادی و فعلی هیچگاه در طول عمر خود دارای مسکن نمی شوند. قانون اساسی ما نظام موظف است همه اقشار جامعه را صاحبخانه کند.

فتاح ادامه داد: ارائه یک میکن کوچک در حد ۴۰ یا ۵۰ متر پیزی نیست که بگوییم کار خاصی قرار است انجام شود اما افراد تحت پوشش کمیته امداد از همین حداقلها محروم هستند.

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین، مسکن و ساخت و ساز تاکید کرد: ساز و کاری را برنامه ریزی کرده ایم و این فرآیند در شهرها و روستاها آغاز شده است تا خدمت مسکن ارائه شود.

فتاح گفت: از زمانی که به حوزه کمیته امداد وارد شده ام، بودجه کمیته امداد حدود چهار برابر شده است. بودجه مسکن کمیته  امداد به ۴۰۰ میلیارد رسیده است در حالی که این رقم در گذشته به ۱۰۰ میلیارد هم نمی رسید. این نشان دهنده رشد ارائه مسکن به مددجویان است اما به نظر ما همین میزان هم کافی نیست.

وی افزود: از کمک خیرین، ارائه وام‌های دولتی و همکاری دستگاهها برای ارائه مجوز ساخت و دیگر تسهیلات سازمانها استفاده می کنیم تا بتوانیم این طرح را به بهترین شکل به انجام برسانیم و همه مددجویان فاقد مسکن را خانه دار کنیم.

فتاح اظهارداشت: معتقدیم این هدف قابل تحقق است و این اراده در کمیته امداد شکل گرفته. در حال حاضر همه دستگاه های مسئول، موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده اند و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.