اعطای ۸ هزار میلیارد تومان وام کم‌ بهره با وثیقه نامعتبر به 30 نفر در بانک سرمایه

سید حسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی امروز در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص وجود تناقض در اظهارات برخی مسئولین نسبت به معوقه بودن یا فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: این فاجعه‌ای که در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاده به این جهت ناراحت کننده است که حقوق معلمان کشور است؛ معلمانی که برای مردم بسیار قابل احترام هستند. 

وی یادآور شد: این صندوق از حقوق معلمان تأمین می‌شود؛ بنده و همسرم معلم هستیم و ماهیانه از حقوق ما برداشت و به صندوق واریز می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: هر جا که فساد و تخلف رخ دهد، ناگوار است اما در صندوق ذخیره فرهنگیان ناگوارتر است چرا که با عرق جبین معلمان این ذخیره بدست می‌آید.

وی تأکید کرد: ذخیره این صندوق در بانک سرمایه به 30 نفر در مجموع 8 هزار میلیارد تومان وام داده شده است؛ یعنی به طور میانگین به هر نفر 300 میلیارد تومان وامی کم بهره و بدون وثایق معتبر داده است؛ به عبارت دیگر برگشت پولی که بدون وثیقه معتبر داده می‌شود، معلوم نیست.

نقوی حسینی متذکر شد: وقتی بدون وثیقه و یا وثیقه غیرقابل مطمئن وام می‌دهیم یعنی اینکه انتظار برگشت آن را نداریم و به این جهت می‌گوییم این اختلاس است؛ چرا که شما مسئول بانک هستید و به رفیق، هم خط، هم فکر خود یا خانواده خودت وام چندصد میلیاردی می‌دهی که معلوم نیست این وام برگشتی داشته باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان داشت: این اختلاس است و نمی‌شود گفت معوقه بانکی؛ چرا که آگاهانه این کار را انجام می‌دهی و این به روحیه معلمان بسیار لطمه وارد کرده و خسارت مالی نیز به آنها وارد کرد.

وی گفت: امیدواریم با این تصمیمی که دولت گرفته و مصمم به برخورد است این موضوع را بررسی کند و مطابق بیانات معاون اول رئیس جمهور عمل شده و برخورد قاطع با آن صورت گیرد و اموال معلمان و فرهنگیان به سر جای قبل خود برگردد. 

نقوی حسینی تصریح کرد: بنده با جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور واقعا موافق هستم و این جمله درستی است که گفت فساد ، فساد است و اصلاح طلب و اصولگرا و هم خط من و غیر هم خط من ندارد.