به گزارش فارس، جواد سادات فاطمی ظهر امروز در نشست اعضای انجمن کتابخانههای عمومی استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد اظهار داشت: خواندن باید مفید و در جهت عبودیت باشد.

وی افزود: اگر انسان‌ها خود را از تعلیم و تربیت و کتابخوانی بی‌نیاز بدانند، اسیر مسائل مادی و دنیوی می‌شوند.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از نیازهای اساسی در جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: نیاز به ترویج فرهنگ مطالعه کتاب‎خوانی از ضرورت‎هایی است که آثار خود را در طول زمان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نهضت مطالعه مفید بایستی به صورت تخصصی دنبال و اجرایی شود، بیان داشت: نهضت مطالعه مفید در چهارمحال و بختیاری پیگیری و عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: انسان‌ها نسبت به وقت خود مسئول بوده و حق ندارند این وقت را با مطالعات بیهوده و غیرمفید هدر دهند.

سادات فاطمی تعداد کاربران اینترنت را در کشور بیش از ۳۳ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر این کاربران اقدام مفیدی در اینترنت جستجو و دنبال نمی‌کنند.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خداوند متعال را نخستین معلم و نویسنده کتاب بیان و تأکید کرد: اگر انسان‌ها خود را بی‌نیاز از فرهنگ کتاب‎خوانی بدانند، طغیان می‌کنند.

وی علت مشکلات به وجود آمده در دنیا را دور افتادن از کتاب و کتابخوانی عنوان و گفت: نخستین اقدام والدین برای خدمت به فرزندان، تعلیم و تربیت صحیح آنان است.