به گزارش ايسنا، ماموران کلانتري ۱۳۳ شهرزيبا در ۱۴ ارديبهشت سالجاري از طريق مرکز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ در جريان خبر يک فقره حريق عمدي در بلوار فردوس قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد که فردی به نام «جمشید» که سرهنگ بازنشسته است زمانی که قصد حمایت از زن همسایه در برابر پسر این زن به نام «علیرضا» را داشته، با پاشیده شدن بنزین از سوی این جوان دچار آتش‌سوزی شده و علیرضا نیز پس از اقدام به آتش‌زدن وی به سرعت از محل متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مادر متهم با حضور در پلیس آگاهی در مورد زمان درگیری و به آتش کشیده شدن همسایه طبقه بالای ساختمان محل سکونتشان به کارآگاهان گفت که پسرم که چندی پیش برای ترک اعتیاد به کمپ رفته بود اما در روز حادثه درحالی که یک بطری حاوی بنزین به همراه داشت در مقابل منزل خود دیدم.

وی با بیان اینکه علیرضا قصد داشت تا خانه را به آتش بکشد و برای همین بنزین را به طرف من پاشید که به سرعت از خانه خارج و به طبقه بالا رفتم تا از همسایه طبقه بالا کمک بخواهم گفت: «جمشید» برای کمک به سمت من آمد و دیگر همسایه ها نیز که متوجه موضوع شده بودند مرا به داخل حیات بردند که ناگهان صدای فریادهای همسایه طبقه بالایی را شنیدم که از داخل آتش کمک می‌خواست که همسایه‌ها آتش را با کپسول خاموش کردند و بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفتند.

تحقیقات در حالی ادامه داشت که برابر نظریه پزشکی قانونی، «جمشید» دچار ۳۲ درصد سوختگی کل بدن از نوع درجه دوم شده که شدت سوختگی باعثمحدودیت حرکتی شدید در ناحیه گردن و دست‌ها شده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود شناسایی مخفی‌گاه و محل تردد متهم را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام اقدامات پلیسی محل تردد متهم را در جاده ساوه شناسایی که در نهایت این فرد دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره شانزدهم، در اعترافات خود با بیان اینکه روز حادثه قصد داشتم تا خانه را به همراه مادرم به آتش بکشم که همسایه طبقه بالایی، در درگیری من و مادرم دخالت کرد گفت: من نیز که در آن زمان به علت مصرف موادمخدر شیشه در وضعیت روحی مناسبی قرار نداشتم، بنزین را بر روی جمشید ریخته و آتش زدم و خودم نیز به سرعت از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجيزاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري و اعتراف صريح متهم به حريق عمدي و با توجه به روشن شدن ابعاد احتمالي پرونده، به دستور مقام قضايي، متهم با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.