همراهان بیمار : مرگ به دلیل آمپول اشتباهی/ بیمارستان: تکذیب

سرپرست مرکز آموزشی، درمانی امام خمینی (ره) اهواز توضیحاتی را در خصوص یک بیمار 80 ساله در این بیمارستان که شایعه شده بر اثر تزریق آمپول اشتباهی فوت کرده ارائه داد.

 
کامبیز معصومی اظهار کرد: یک فرد 80 ساله از 18 آبان ماه بر اثر سیروز کبدی پیشرفته در بیمارستان امام اهواز بستری بود که در ساعت 22 چهارشنبه شب فوت شده و همراهانش مدعی هستند که آمپول اشتباه به بیمار تزریق شده است.
 
وی افزود: با تشکیل جلسه ای متشکل از پرستار، سوپروایزر و دیگر مسئولان بیمارستان، این مساله مورد بررسی قرار گرفت که با بررسی های صورت گرفته علت فوت بیمار به علت تزریق آموپول اشتباه رد شد.
 
معصمومی ادامه داد: پزشک آمپول کلرید پتاسیم به علت نیاز بیمار برای درمان هیپوکالمی و کمبود پتاسیم این بیمار تجویز کرده بود که عوارض دارو برای برخی بیماران به علت سن بالا و داشتن بیماری به این صورت بروز می کند.
 
مرکز آموزشی، درمانی امام خمینی (ره) دارای بخش‌های فعال گوش حلق بینی، پوست، جراحی فک و صورت، نازائی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، غدد، ریه، جراحی عمومی، جراحی اطفال، توانبخشی، طب فیزیکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ICU، CCU، NICU، اتاق عمل‌های جنرال، اتاق عمل قلب، اتاق عمل چشم، اتاق عمل آنژیوگرافی است.