سال تحصیلی ۹۵-۹۶ و معضل مدارس فرسوده

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش امروز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: به دنبال تصویب چهار میلیارد دلار در سال 85 برای تخریب مدارس فرسوده، درصد مدارس ایمن و استاندارد کشور دو برابر شد.

وی افزود: سال 85 یک سوم مدارس کشور ایمن بود که با تصویب چهار میلیارد دلار درصد مدارس ایمن کشور دو برابر شد و این موضوع مورد تمجید جهانی قرار گرفت. سال گذشته اجلاس رهبران مدارس ایمن با محوریت سازمان ملل در ایران برگزار شد و اقدام کشور ما تأیید و توصیه شد تا سایر کشورها از این تجربه ایران بهره ببرند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی برنامه ششم توسعه دو هفته قبل مصوبه‌ای داشت که امیدواریم این مصوبه در صحن علنی نیز به تصویب برسد براساس این مصوبه طی برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار برای ایمن سازی مدارس اختصاص می‌یابد و پیش‌بینی شده این اعتبار براساس شرایط کشور از محل منابع مختلف تخصیص یابد.

رئیسی ادامه داد: در صورت اختصاص سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم توسعه ایمن‌سازی کامل مدارس کشور را خواهیم داشت البته در مصوبه کمیسیون تلفیق راهکارهای حضور بیشتر مردم، تشویق و تکریم خیران و ایجاد زمینه‌های جدید برای حضور آنها در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: سازمان ملل مسئولیت تدوین فرآیند فنی ایمن سازی مدارس را به عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته است و حدود یک سال با همراهی اساتید دانشگاه بر روی این موضوع کار کردیم و نتیجه آن را به نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل ارائه دادیم.