به گزارش مهر، نسرین پیرسمساری عصر سه شنبه بر ترویج فرهنگ ازدواج و پرهیز از اسراف و تبذیر تاکید کرد و گفت: ترویج ازدواج صحیح و آسان آسیبهای اجتماعی را خود به خود حل میکند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت کانون شفا و کانون خانواده در استان بیان کرد: این مراکز دارای مشکلاتی در زمینه محل استقرار و فعالیت هستند که توجه به این مراکز نیاز اساسی است.

وی بیان کرد: در زمینه تهیه مسکن برای زوجان جوان نیازمند همراهی و حمایت مسئولان ارشد استان هستیم که در این راستا استفاده از تسهیلات مسکن مهر ضروری به نظر می‌رسد.

پیرسمساری اظهار داشت: کانون شفا در فضای فیزیکی بسیار کوچک فعالیت می‌کند اما فعالیت‌های آن بسیار گسترده است و توسعه این فضای فیزیکی نیز مورد تقاضا است.

پیرسمساری در ادامه با بیان اینکه تشکیل خانواده رسالتی سنگین را ایجاد می‌کند، گفت: ازدواج پایه انسان‌سازی و تربیت انسان است و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خواهان صداقت در زندگی مشترک شد و تاکید کرد: صداقت در رفتار متقابل و داشتن اصولی مهم در زندگی یک نیاز اساسی است.

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی خواهان پررنگ تر شدن نقش مذهب و خدا در زندگی مشترک شد و گفت: توجه به معنویات و مذهب در زندگی مشترک نباید کم رنگ شود که این مسئله موجب تعالی معنوی خانواده نیز می‌شود.

پیرسمساری بر حفظ حریم افراد در خانواده تاکید کرد و گفت: توجه به حریم‌ها و خلوت همسران در زندگی باید مورد توجه قرار گیرد و ورود به خلوت دیگری موجب لطمه به زندگی است.

وی ادامه داد: مصرف گرایی در زندگی یک آسیب جدی بوده و موجب تضعیف کانون خانواده می‌شود.

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و ارزشی در زندگی مشترک اظهارکرد: توجه به عدم کنترل طرف مقابل پس از انتخاب دقیق و توجه به روابط حسنه نباید در زندگی کم رنگ شود.

پیرسمساری خواهان توجه به تقویت اعتماد در کانون خانواده شد و گفت: استقلال فکری و مالی در خانواده‌ها نیز باید مورد توجه دقیق باشد و قناعت به عنوان عنصر اصلی در زندگی مورد غفلت واقع نشود.