عمده شعارهای روحانی درباره زنان تحقق پیدا نکرده است

فاطمه قاسم‌پور گفت: انتصابات صورت گرفته نشان می‌دهد دولت در ماه‌های آخر کار خود به دنبال جلب رضایت زنان است و می‌خواهد از این طریق عملکرد غیر قابل قبول خود در این زمینه را پوشش بدهد.

وی ادامه داد: اگر به شعارهای رئیس جمهور مراجعه کنیم می‌بینیم عمده شعارهای روحانی درباره زنان تحقق پیدا نکرده است. یکی از شعارهای او این بود که تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی‌تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت‌ها در جامعه باشد. در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند. در کنار اینکه این شعارها تحقق پیدا نکرده به شعارهایی که درباره نرخ اشتغال زنان و بیمه زنان خانه دار و باقی شعارها مراجعه کنیم می‌بینیم وضعیت مشابهی دارند و عملا در حد شعار باقی مانده اند.

یک کارشناس امور زنان افزود:‌ لذا در این شرایط رئیس جمهور بهترین اقدام را انتصاب چند زن در جایگاه مدیریتی دانسته‌ است. ولی نکته‌ای که باید رئیس جمهور نسبت به آن توجه داشته باشد این است که این انتصابات فقط ذهنیت تعداد معدودی از جامعه زنان را ممکن است تغییر دهد و در عمل زنان بسیاری که خواستار بیمه، اشتغال فرزندانشان، استیفای حقوق قانونی خودشان، تسهیلات شغلی مثل افزایش مرخصی زایمان، افزایش امنیت طبق فرموده رهبر انقلاب و موارد دیگری هستند عملا با این انتصابات دردی از ایشان دعوا نمی شود.

قاسم‌پور تصریح کرد: دولت بیش از سه سال است که نتوانسته مسأله مرخصی زایمان را به عنوان اولین مطالبه زنان شاغل سامان دهد. در این دولت شاهد ارائه هیچ لایحه‌ای درباره زنان نبودیم لوایحی که از دولت قبل در کمیسیون اجتماعی دولت باقی مانده بود در این بیش از سه سال از دولت یازدهم همچنان در همان وضعیت به سر می‌برد. هنوز ماده 227 برنامه پنجم توسعه فاقد آیین نامه است. پس بهتر این بود کاری صورت بگیرد که بدنه مردم نسبت به مزایای آن بهره مند شوند.