نداشتن پایان کار عامل بلاتکلیفی مالکان و مستاجران علاءالدین

اقبال شاکری با اشاره به آغاز عملیات تخریب طبقه هفتم مجتمع علاالدین گفت: از روز پنج شنبه تجهیز کارگاه در راستای تخریب طبقه هفتم این مجتمع آغاز شده و در طبقات همکف و اول حفاظ های ایمنی برای ایمنی افرادی که در مجتمع تردد می کنند نصب شده است.

 

وی ادامه داد: البته باید این نکته را تاکید کنم که کلیه اقدامات در راستای تخریب در شب و هنگام تعطیلی مجتمع انجام می شود ولی برای ایمنی بیشتر این حفاظ های ایمنی نیز نصب شده است تا امکان برخورد شی یا اشیا به افراد وجود نداشته باشد.

شاکری افزود: خوشبختانه عملیات تخریب طبقه هفتم این مجتمع طبق زمان بندی پیش می رود و پیش بینی می شود تا یک ماه الی یک ماه نیم به طول بیانجامد تا به صورت مهندسی جابجایی تاسیسات و اسکلت طبقه هفتم به پایان برسد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ایجاد طبقه هفتم این مجتمع یک تخلف محرز بود و باید رفع می شد. عملیات تخریب می توانست در زمان کمتر و با هزینه کمتری انجام شود اما متاسفانه عدم همکاری مالک و استنکاف وی از اجرای قانون سبب شد تا روند تخریب طبقه هفتم مجتمع علاالدین اینگونه شود.

 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع ایمنی این مجتمع اشاره کرد و گفت: متاسفانه بحث های پیرامون این مجتمع تمامی ندارد و تخلف های گوناگون در این ساختمان روی داده است. یکی از این موارد دارا نبودن پایان کار است که ناشی از موارد تخلف است. یکی از این تخلفات عدم ایمنی ساختمان و دریافت گواهی ایمنی است. 

شاکری در پایان ابراز امیدواری کرد این تخلف مجتمع نیز رفع شود تا مستاجران مظلوم این مجتمع نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.