رشد چشم گیر کشفیات قاچاق در سال جاری

علیرضا جمشیدی در پاسخ به این سئوال که رئیس اتاق اصناف گفته بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه به اصناف تحمیل شده و اتاق اصناف نمی‌خواسته مسئولیت بگیرد اظهار کرد: اولاً اگر تحمیل شده باشد، تحمیل بدی نیست و جزء تحمیل‌های خوب است زیرا مقابله با قاچاق یک وظیفه ملی است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: ما در سه سطح مبادی ورودی، انبارها و سطح عرضه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌کنیم. این روزها شاهد برخوردهای قوی و کشفیات گسترده هستیم و رویکرد پرونده‌ها به سمت دانه‌درشت‌ها سوق یافته و عزم لازم برای برخورد با قاچاق‌های کلان به وجود آمده است.

جمشیدی ادامه داد: خوشبختانه همکاری نیروی انتظامی، قوه‌قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی یک همکاری منسجم است و امیدواریم با گردن کلفت‌ها و کسانی که سرکشی می‌کنند به شدت برخورد شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: معتقدم بحث قاچاق فراتر از جرم شده است و اقتصاد و بنیان‌ها را نشانه رفته و واقعیت این است اگر برخوردهای قوی نباشد، دنبال فروپاشی هستند بنابراین باید این مسئله را جدی بگیریم کما اینکه جدی هم گرفته‌ایم.

جمشیدی افزود: در سطح عرضه نیز درخواست‌مان از اتاق اصناف این است که به صورت گسترده و جدی بحث مقابله را پیگیری کنند و سازمان تعزیرات حکومتی نیز به عنوان یک ناظر هوشمند، صحنه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه را دنبال می‌کنیم و چه بسا ان‌شاء‌الله ورود هم کنیم و به زودی در یکسری بخش‌ها ورود می‌کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره وضعیت کشفیات قاچاق کالا و ارز در مدت گذشته از سال جاری گفت: کشفیات قاچاق در سال جاری رشد چشمگیری داشته زیرا تمرکز ما بر پرونده‌های بزرگ و پرونده‌های سنگین بوده است و فکر می‌کنم تا 6 برابر افزایش یافته است.