تعطیلی دو هفته‌ای مدارس مهران تکذیب شد
"محمدرضا مروارید" استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت زائران اربعین در مرز مهران اظهار داشت: گیت هاى ورودی و خروجى از نخستین روز تردد زوار به صورت شبانه روزى فعال شده است.
 
وى افزود: برخلاف تصور عامه با نزدیک شدن به روز اربعین تردد زوار بدون اراىه ویزا و روادید  امکان پذیر نخواهد بود. تا به امروز 1300 نفر از افرادى که بدون روادید اقدام به عبور از مرز کرده اند را به شهرهاى خود بازگرداندیم.
 
مروارید اظهارداشت: مدارس مهران با وجود حجم گسترده تردد زاىران تعطیل نیست و تنها یک روز قبل از اربعین (شنبه)، مدارس تعطیل خواهد بود.
 
مروارید گفت: در جلسه اى که شب گذشته با مقامات عراقى داشتیم آنها هم ارائه روادید از سوى زوار اربعین را براى عبور از مرز عراق ضرورى دانستند.
 
استاندار ایلام درباره خدمت رسانى به زائران یادآور شد: با وجود توقف گاه و چادرهایى که برخى  ارگانها از جمله سپاه براى زاىران در نظر گرفته است می توان به ١٠٠هزار نفر خدمات ارائه داد.
 
وى تصریح کرد: در حال حاضر ٦٠٠ هزار نفر از مرزهاى ایلام و ٥٠ درصد زائران هم از مرز مهران عبور کردند. باوجود ظرفیت هاى مرزى، روزانه امکان پذیرش حداقل١٥٠ هزار زائر وجود دارد.