صدور گذرنامه اربعین تنها در 24 ساعت

سعید اوحدی گفت: با توجه به آخرین آمار اعلام شده از سوی نیروی انتظامی تاکنون بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن از زائران ایرانی از سه مرز شلمچه، چذابه ومهران از کشور خارج شده اند.

وی افزود: توصیه ما به زائران این است که بدون در اختیار داشتن ویزای کشور عراق در مرزها حاضر نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش 45 درصدی نرخ ثبت نام زائران جهت دریافت ویزای کشور عراق خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش نرخ رشد آمار ثبت نام کنندگان جهت دریافت ویزای کشور عراق هستیم و براساس آمارها میزان ثبت نام زائران رشد 45 درصدی داشته است.

اوحدی ادامه داد: در حال حاضر به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که اگر بیش از 2 میلیون زائر نیز بخواهند از مرزها عبور کنند این اتفاق محقق شود.

وی با اشاره به حضور 24 ساعته نیروی انتظامی در مرزهای سه گانه کشور خاطر نشان کرد: مسئولان نیروی انتظامی به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که نیروهای این نهاد به صورت 24 ساعته در مرزهای کشور حضور پیدا کرده و به زائران خدمات ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت از صدور یک روزه گذرنامه برای زائران خبر داد و اذعان کرد: درحال حاضر صدورگذرنامه طی یک روز انجام می شود واگر زائری قصد عزیمت به کشور عراق را داشته باشد می تواند از هم اکنون جهت دریافت گذرنامه اقدام کند.

اوحدی افزود: پس از دریافت گذرنامه زائران می توانند در کمتر از 24 ساعت ویزای کشور عراق را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به تعیین برخی دفاتر در موکب های مرزهای ایران جهت راهنمایی زائران اربعین حسینی گفت: جزواتی برای راهنمایی هر چه بیشتر زائران تهیه شده و هر یک از افراد می توانند با مراجعه به دفاتر تعیین شده در برخی از موکب ها این جزوات را دریافت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت موکب های ایران در کشور عراق اظهار کرد: خوشبختانه در مسیر نجف تا کربلا تعداد موکب های ایران قابل توجه است و می توان اعلام کرد که فاصله موکب ها حتی به یک متر نیز نمی رسد.

اوحدی با اشاره به همکاری سپاه پاسداران و شهرداری تهران با سازمان  حج و زیارت خاطر نشان  کرد: خوشبختانه اکنون شاهد همکاری مطلوب نیروهای سپاه و شهرداری تهران با سازمان حج و زیارت هستیم و همین موضوع سبب شده در سال جاری خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود.