آزمایش تقلبات مواد غذایی باید یکروزه انجام شود

 رسول دیناروند در مراسم افتتاح  طرح راه‌اندازی فاز تحقیقاتی و توسعه ملی پایش آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی اظهار داشت: با ایجاد این بستر سرعت رسیدگی به آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی بیشتر می‌شود و متعاقباً دقت نیز بالا می‌رود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با ابراز تأسف از مصرف سموم آفات که درصد قابل توجه آن نیز قاچاق است، افزود: ما باید بتوانیم با چنین آزمایشگاه‌هایی مواد افزودنی غیرمجاز و حتی مواد مجاز را نیز با سرعت بیشتری تشخیص و بررسی کنیم.

دیناروند با انتقاد نسبت به زمان‌بر بودن گرفتن نتایج نمونه‌های آزمایشگاهی در زمینه پالایش آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمانی نیست که ما بخواهیم پاسخ یک نمونه را یک ماه دیگر بدهیم بلکه باید طی فرایندی بسیار سریع پاسخ تقلبات موادغذایی و آلاینده‌ها را در مدت یک روز اعلام کنیم.

صبح امروز با حضور سیدحسن هاشمی ــ وزیر بهداشت ــ و همچنین سورنا ستاری ــ معاون فناوری رئیس‌جمهور ــ دو طرح مهم دو طرح مهم و ملی برای تضمین سلامت فرزندان آینده کشور و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مواد غذایی افتتاح شد.

براین اساس فاز تحقیق و توسعه طرح ملی پالایش آلاینده‌ها و تقلبات در مواد غذایی راه‌اندازی شد.

همچنین آزمایشگاه غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا تضمینی برای سلامت فرزندان ایرانی در آینده باشد.