حذف کنکورامکان‌پذیر نیست

اسدالله عباسی درباره برخی سیاست‌های دولت در حوزه آموزش کشور و مطرح کردن بحث چالش‌های کنکور از سوی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حذف تدریجی کنکور از حوزه آموزش کشور و جایگزینی عملکرد سه ساله متوسطه دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در مجلس نهم تصویب شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان کنکور را فعلاً به شکل کامل حذف کرد؛ زیرا در برخی از رشته‌ها، متقاضی بیشتر از ظرفیت موردنیاز برای جذب در دانشگاه‌هاست.

عباسی با تأکید بر اینکه به همین خاطر حذف سریع کنکور در بدنه آموزش کشور امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: سنجش نمرات و در مجموع عملکرد سه ساله متوسطه دانش‌آموزان هم باید با دقت صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها متقاضی کمتر از ظرفیت است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، نیازی احساس نمی‌شود تا متقاضیان این رشته‌ها از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند.

دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش اخیراً در سخنانی کنکور را بلای بزرگی که نصیب سیستم آموزش و پرورش شده است، دانسته و گفته بود: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و باید از فشار زیادی که به دانش‌آموز و اولیای او در این زمینه وارد می‌آید، جلوگیری شود.

عدم نقدپذیری مغایر با شعارهای دولت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با ورود به بخشی دیگر از سیاست‌های دولت در بحث نقدپذیری اضافه کرد: برخی از مدیران دولت تحمل نقدپذیری را ندارند و این موضوع در بدنه دولت نوعی ضعف به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه برخی از مدیران در بدنه دولت به‌جای استقبال از نقد بیشتر با آن مقابله می‌کنند، تصریح کرد: این رفتارها باید در بدنه دولت اصلاح شود.

عباسی اظهار کرد: عدم نقدپذیری با شعارهای دولت مغایرت دارد و برای نظام جمهوری اسلامی هم این رفتار دولت مناسب نیست.