رئیس سازمان حج: 1.4 میلیون زائر اربعین از مرزها عبور کردند

اوحدی شامگاه امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه به همت همه دستگاه ها با هماهنگی بسیار خوبی که زائران داشتند، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرزهایی کشور تردد کردند.

 
وی خبر داد: پیش بینی می شود که این حماسه به دو میلیون نفر برسد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: همچنان از زائران حسینی تقاضا داریم که به اطلاع رسانی های رادیو اربعین، رسانه ملی و پیامک های سامانه سماح توجه داشته باشند.
 
اوحدی تأکید کرد: عاشقان حسین باید این خدمت عظیمی که از سوی دستگاه های مختلف، استانداری های خوزستان و ایلام و مواکب مردمی می بینند را نادیده نگرفته و بدون ویزا و پاسپورت به مرزهای خروج از ایران مراجعه نکنند.
 
وی عنوان کرد: سامانه سماح تا ۲۷ آبان باز است و برای صدور ویزا هیچ مشکلی نداریم. زائران باید به مردم عراق و دولت این کشور احترام بگذاریم چرا که آنها در حال پذیرایی از زائران هستند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: انشاالله شاهد ثبت یک حماسه باشکوه و بی نظیر در اربعین حسینی امسال باشیم.
 
اوحدی بیان کرد: به هیچ وجه امکان صدور ویزا و یا گذرنامه در مبادی خروجی وجود ندارد و نیروی جمهوری اسلامی ایران در شبانه روزی ۸۰ هزار گذرنامه که یک رکورد در تاریخ کشور است، صادر می کنند.
 
وی در پایان تأکید کرد: هیچ دلیلی برای حضور بدون ویزا و پاسپورت در مرزها وجود ندارد و زائران و عاشقان حسینی با رعایت قانون، زائر خوب اباعبدالله الحسین (ع) باشند.