آلودگی هوا باعث شده برخی شهروندان جان خود را از دست بدهند

حبیب کاشانی با انتقاد از وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: من آدم سیاسی نیستم اما درباره همشهریانی حرف می‌زنم که آلودگی هوا باعث شده جان خود را از دست بدهند.

وی در ادامه به برخی آمار اخیر اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا از ابتدای مهر تا 23 مهر 3 هزار و 262 نفر جان خود را از دست داده‌اند اما در مدت مشابه در آبان‌ این تعداد به 3 هزار و 674 نفر افزایش پیدا کرده است.

کاشانی بر تاکید بر اینکه 412 در آبان‌ بیشتر از مهر جان خود را از دست داده‌اند، این سوال را مطرح کرد که مردمی که عوارض و مالیات می‌دهند چرا مسئولان از حال آنها در این مواقع غافلند.

عضو شورای شهر تهران هوای این‌روزهای تهران را مانند هوای شیمیایی عملیات خیبر دانست و معضل آلودگی هوا را توپ پینگ‌پنگی بین مسئولان دانست که دائم رد و بدل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از قوه قضاییه خواستار شد که گروه کارشناسی خود را برای بررسی کاهش عمر مفید مردم در این روزها به سازمان‌های مختلف و از جمله بهشت زهرا اعلام نماید.

وی در پایان تصریح کرد: همه می‌گویند که حل معضل آلودگی هوا وظیفه دولت است اما حتی ما اعضای شورای شهر هم بابت این آسیب‌ که این روزها به مردم می‌رسد مسئول هستیم چرا که ما می‌توانیم با یک گام بزرگ این معضل را خاتمه دهیم.