تقویت ناوگان هوایی اورژانس

 اسماعیل نجار در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با دستور کار برگزاری مانور زلزله در مدارس، گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر برای کل کشور بسیار اثرگذار بوده و اکنون در لایه‌های مختلف آن نیاز به تدوین دستورالعمل‌هایی است تا سریع‌تر برای اجرا پیش بروند.

وی از تشکیل کارگروه برای تدوین این آیین‌نامه‌ها خبر داد و گفت: با وجود این شورای کار کارگروه چهارده‌گانه می‌توانیم آیین‌نامه‌ها را تدوین و در زمان بحران و مقابله با حوادث از آنها بهره بگیریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با آلودگی هوا، گفت: این موضوع جزو وظایف سازمان محیط زیست است اما در شرایط حاد همه دستگاه‌های متولی با ستاد مدیریت بحران جلسه‌ای می‌گذارند تا نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود و حتی در بحث  کاهش آلاینده‌ها نیز محیط زیست مسئول است.

نجار در رابطه با حادثه‌خیز بودن کشور، گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است باید آمادگی داشته باشیم اکنون مجهز به دانش، خرد و تجربه خوبی هستیم اما نمی‌توانیم جلوی حوادث را بگیریم بلکه با به کارگیری این دانش می‌توانیم بار خسارت را کم کنیم.

وی افزود: در گذشته خسارت‌های زیادی به ما وارد شده اما امروز با استفاده از خرد و دانش جدید می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم که از بار خسارت کم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد ساخت‌وسازها، عدم رعایت استانداردهای مصالح و نبود نظارت بر آنها، گفت: در این زمینه ‌آیین‌نامه‌هایی وجود دارد اما اکنون وضعیت مطلوب نیست چرا که نظارت‌ها هم کافی نبوده و باید به سمت مطلوب‌سازی پیش برویم در این رابطه مردم باید مطالبه‌گر باشند و فقط باید به نما و دکوراسیون توجه نکنند بلکه به کیفیت ساخت‌وسازها هم دقت کنند.

نجار از رونمایی از یک دستگاه بالگرد در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس اعتبار ماده 10 و 12 قانون این بالگرد خریداری شده و در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد. همه کشورها حادثه‌خیز است و فقط استان گیلان نیست اما با تغییر اقلیم باید نسبت به حوادث در این منطقه آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مجلس اعتباراتی را از ماده 10 و 12 قانون در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار داده که در این صورت 6 بالگرد به ناوگان هوایی آن اضافه شده است.