افزایش 2 برابری گرمای کشور نسبت به نُرم جهانی
محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در نشست تغییر اقلیم که امروز(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: رفع آلودگی هوای تهران نیازمند مطالبات است و اگر نتوانسته‌ایم معضل آلودگی هوای تهران را حل کنیم به این علت است که مطالبات به درستی شکل نگرفته یعنی افراد پاسخگو و پرسشگری در جای خود قرار ندارند. 
 
وی تأکید کرد: نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری مطالبات بسیار مهم است اگر مطالبات به خوبی انجام نشود هر دستگاهی می‌تواند از مطالبه حقوقی خود سر باز زند. 
 
بازگیر تأکید کرد: لازمه رفع مشکل آلودگی هوا توانمندی، آگاهی و مطالبه‌گری مردم است. 
 
رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه هوای برخی از شهرهای دنیا وضعیت مشابه وضعیت هوای کنونی تهران را دارد، افزود: آیا آلودگی هوای تهران به خاطر انفجار جمعیتی است؟ اگر اینطور باشد پس شهری مثل سئول که 25 میلیون جمعیت دارد باید همیشه آلوده باشد. 
 
وی ادامه داد: آیا دلیل آلودگی هوای تهران وضعیت صنعت است؟ ولی باز هم تهران از نظر صنعتی از بسیاری از مناطق صنعتی دیگر عقب است بنا براین در شهری مثل اراک با 500 هزار نفر جمعیت نباید اوضاع هوا اینگونه باشد ولی متأسفانه هوا آلوده است. 
 
بازگیر گفت: طبق تحقیقات انجام شده سهم منابع مختلف آلوده کننده هوا همانند خودروها و منابع ساکن مشخص شده اما باز آلودگی هوا رفع نشده است. 
 
رئیس محیط زیست شهر تهران با تأکید بر مسئله تغییر اقلیم که امروزه گریبانگیر تمامی کشورهای دنیا شده است، افزود: امروزه آثار تغییر اقلیم بر روی آب و هوا به وضوح قابل مشاهده است که در نهایت این اتفاق بر محیط زندگی و منابع زیستی تأثیر می‌گذارد. 
 
وی بیان داشت: تغییر اقلیم برای برخی کشورها مانند ایران با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد، با اینکه در صد سال اخیر دنیا حدود نیم درجه گرم شده اما کشورمان نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا 2 درجه گرم‌تر شده که این موضوع نشان از افزایش 2 برابری گرمای کشورمان نسبت به نُرم جهانی است.