عده ای از اهالی شهرک زیتون محق هستند

گروه اجتماعی- اقبال شاکری با بیان این مطلب اظهار کرد: در مورد شهرک زیتون اطلاع دارم که فرمانداری تهران به اتفاق شهرداری بررسی کردند و کارها را انجام داده و بر اساس بررسی ها اهالی را به چند دسته تقسیم کرده اند.

به گزارش افکارنیوز،‌ وی افزود: اطلاعات بنده بر اساس گزارش های فرمانداری است اما می دانم یک عده را محق دانسته تا معوض بدهند،‌یک عده را محق ندانسته تا معوض بدهند و ساخت و سازها را غیر قانونی اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد:‌بنابراین آن افرادی که محق هستند و بر اساس سال ساخت بنا و سازه تعیین تکلیف شده اند.

وی ادامه داد:‌همه افرادی که آنجا ساکن بوده و محق معوض هستند یا خیر را فرمانداری تهران مشخص کرده است و ساخت و سازهای غیر قانونی قطعا باید رفع تخلف شود.

وی بیان کرد: اینکه شیوه عمل هنگام تخریب ساخت و سازهای شهرک خوب یا بد بوده بنده فعلا نمی توان اظهار نظری کنم زیرا در جریان جزییات نیستم اما به حتم از سوی شورای شهر در مورد عملکرد نیروها و اینکه نیروی انتظامی فراتر از قانون عمل کرده یا پیگیری کرده و خواستار گزارش ماجرا می شویم.

شاکری گفت: سالیان طولانی است که این کار ادامه دارد و اگر اهالی فکر می کنند برخورد بد و غیر قانونی صورت گرفته و یا تخریب غیر قانونی بوده باید به مراجع قضایی شکایت کنند .

وی بیان کرد: تخلفات غیر قانونی باید رفع تخلف شود و به همین دلیل شورای تامین تشکیل می شود و نحوه انجام کار را اعلام می کند و اطلاع دارم هفته گذشته شورای تامین تشکیل شده و نحوه انجام این کار را اعلام کرده است.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ باید طبق مصوبه شورای تامین عمل می شده است و فرمانداری باید در این زمینه پاسخ دهد که آیا بر اساس مصوبه این کار انجام شده یا خیر؟‌

وی در پاسخ به این سووال که با توجه به تجارب شما آیا شورای تامین دستور می دهد که 3-4 صبح نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون اطلاع رسانی قبلی اقدام شود،‌ توضیح داد:‌شورای تامین برای چنین موضوعاتی تشکیل می شود و این شورا ابعاد سیاسی و اجتماعی موضوع را بررسی کند و این موارد جزو وظایف این شوراست؛‌ بعید می دانم نیروی انتظامی خارج از چهارچوبی که شورای تامین تعیین کرده، عمل کرده باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌بنده حتما جزییات این ماجرا را از فرمانداری پیگیری خواهم کرد و فرمانداری باید پاسخ دهد که چه ساعتی،‌چگونه و دستور تخریب در این شهرک چگونه بوده است.