مرز دریایی شلمچه مملو از عاشقان حسینی/ افزایش تقاضای اعزام با شناور

محمد راستا،‌با اشاره به افزایش شناورها در مسیرهای بندر خرمشهر به بندر مقعل بصره برای زائران حسینی اظهار داشت: تلاش کردیم در این ایام برای اعزام بهتر زائران اربعین شناورها در این مسیر افزایش یابد.

وی فاصله دریایی بین بندر خرمشهر و بصره را 16 مایل دریایی معادل یک ساعت و 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم در این مسیر سه فروند شناور مسافری با ظرفیت 722 صندلی تردد کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که روزانه هزار و 500 نفر از زائران بتوانند در این ایام به کشور عراق اعزام شوند.

وی با بیان اینکه در بندر خرمشهر تمهیدات لازم برای خدمات‌دهی به زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شده است، گفت: بیشترین سفرهای دریایی از بندر خرمشهر به عراق در ایام اربعین انجام می‌شود و در سال‌های گذشته بیش از 35 هزار زائر در ایام اربعین از طریق این بندر به عراق اعزام شده‌اند. 

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سفرهای اربعین بیش از 40 هزار نفر از زائران از طریق حمل و نقل دریایی به عراق اعزام شده و دوباره به ایران (بندر خرمشهر) برگردند.

وی همچنین از راه‌اندازی موکب در پایانه مسافری خلیج‌فارس خبر داد و گفت: این برای پذیرایی از زائران امام حسین قبل از عزیمت به عراق است. ضمن آنکه راهنمایی زوار در این موکب‌ها انجام می‌شود.

راستاد با بیان اینکه ترافیک مرز زمینی شلمچه کماکان روان است، گفت: به دلیل روان بودن ترافیک این مرز تقاضا برای حمل و نقل دریایی از خرمشهر به بصره در حد بسیار زیاد که موجب ازدحام شود، نیست اما پش‌بینی می‌‌کنیم با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی تقاضا برای شناورها افزایش یابد.