۶۰۰ هزار زائر کربلا به کشور بازگشتند

 سردار اسکندر مومنی در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما، افزود: در مرز مهران که ۱۵ هزار جمعیت دارد بیش از ۵ برابر مردم ماشین پارک شده است.

وی ادامه داد: این مسئله موجب ازیاد و ازدحام جمعیت شده است که به زائرین توصیه می شود تا از مرزهایی که رفته اند بازگردند، چرا که تمهیدات وسایل حمل و نقل در مرزها فراهم شده است.

مومنی تصریح کرد: تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چزابه،مهران و شلمچه خارج شده اند و تاکنون ۶۰۰ هزار زائر بازگشته است.

وی تاکید کرد: زائرین مسائل امنیتی را رعایت کنند و به وسایل مشکوک دست نزدند. اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند، اطلاع دهند.

جانشین رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تا کنون مشکل امنیتی در پایانه مرزی مهران وجود نداشته است، یادآور شد: همکاران ما در سراسر کشور با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا با عشق و ارادت خالصانه خود به سرور و سالار شهیدان در خدمت زائران آن امام همام هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

مومنی افزود: امروز دنیا عظمت و بزرگی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را به خود دید و بر پایی این همایش، ترس در دل دشمنان افکند و مایه امید برای همه آزادی خواهان جهان شد.

وی ضمن قدردانی از همه حوزه های انتظامی گفت: زحمات مضاعف همه همکاران مخصوصاً در یگان هایی مانند پلیس های راه، راهور، گذرنامه، معاونت اجتماعی و... قابل تقدیر است.

سردار مومنی از زائرانی که وارد خاک کشور شده اند خواست، با توجه به خستگی راهپیمایی، ساعاتی را استراحت کرده و سپس به استان های خود مراجعه کنند و در طول مسیر نیز مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند و از عجله و شتاب و همچنین از رانندگی کردن با خستگی و خواب آلودگی بپرهیزند.