آسمان پایتخت ابری می شود

 تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد به شمال کشور است که امروز سواحل شمالی و ارتفاعات البرز و از اوایل شب مناطقی از شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیامد این شرایط از امروز تا اواسط هفته آینده بارش باران و برف در سواحل شمالی و دامنه‌های البرز و همچنین افت شدید دما در نیمه شمالی کشور است. همچنین از بعدازظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما علاوه بر شمال در شمال غرب و شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود حاکمیت توده هوای سرد تا پایان هفته آینده در قالب مناطق، به ویژه در شمال شرق کشور ادامه یابد.

امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز یکشنبه و دوشنبه در گیلان و مازندران دیده می‌شود، بنابراین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به انتظار بارش برف و مه‌آلود بودن هوا، پیش‌بینی می‌شود که اختلال در تردد جاده‌های ارتباطی به سوی شمال کشور را شاهد باشیم.

دریای خزر هم در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود. همچنین خلیج‌فارس از شنبه بعدازظهر و یکشنبه، به سبب وزش باد شدید مواج است. در عین حال نیمه شرقی کشور از شنبه بعدازظهر تا اواخر هفته آینده شاهد کاهش دما و افزایش سرعت وزش باد خواهد بود.

وضعیت آب و هوای پایتخت برای امروز  نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی است. در برخی ساعات هوای تهران ابری شده و یا احتمال بارش در بعدازظهر و وزش باد شدید خواهد بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روز جمعه به ترتیب ۲۲ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین هوای تهران در روز شنبه ۲۹ آبان ماه نیمه ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت ابری،   همراه با رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و حداکثر و حداقل دمای هوا ۱۶ و هشت درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت ابری همراه با مه صبحگاهی است و در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا ۹ و حداقل آن چهار درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.