افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی

سید مهدی زهرایی گفت: در 2 کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس شورای اسلامی بحث افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی وضعیت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی در نهایت نمایندگان در 2 کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس به افزایش مستمری مددجویان رای دادند.

مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای افزایش مستمری ها اظهارکرد: طبق پیشنهاد دو کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پرداخت مستمری به مددجویان بر اساس 20 درصد حقوق و مزایا در سال 96 به تایید نمایندگان رسیده است.

زهرایی از طرح پیشنهاد ارائه مستمری بر اساس 20 درصد حقوق و مزایا در سال 96 به مددجویان در کمیسیون تلفیق خبرداد و خاطرنشان کرد: هفته آینده این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد و اگر ما بتوانیم این موضوع را در لایحه برنامه ششم توسعه نیز به تصویب برسانیم این قانون به عنوان یک قانون بالادستی محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این صورت، پرداخت مستمری بر اساس قانون در بودجه سال 96 نیز لحاظ خواهد شد.

مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی با اشاره به مبلغ اندک مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اذعان کرد: مسئولان سازمان بهزیستی کشور تلاش زیادی برای جلب رضایت نمایندگان مجلس مبنی بر پرداخت 20 درصد حقوق و مزایا به عنوان مستمری به مددجویان را داشته اند.