زائران به توصیه های ناجا عمل کنند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی درخصوص آخرین وضعیت بازگشت زائرین اربعین از عتبات اربعین به کشورمان گفت: ورود زائرین از چند روز گذشته آغاز شده و این روند امروز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: پیش‌بینی ما افزایش ورود زائرین به ایران در چند روز آینده است.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروهای ناجا در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه آماده خدمت به زائرین هستند و همانطور که در مرحله خروج از کشور زائرین عزیز با فرزندان خود در ناجا همکاری داشتند امیدواریم که همکاری مناسبی نیز در هنگام ورود زائرین اربعین به ایران از سوی ایران صورت گیرد.

وی گفت: نیروهای ناجا در تمامی مناطق مرزی، پایانه‌ها و شهرها حضور دارند.

اشتری تصریح کرد: تاکنون بیش  از 2 میلیون زائر به عتبات عالیات سفر کردند اما تاکنون شاهد بازگشت 800 هزار نفر  از آنها به ایران بوده‌ایم و همین روند بازگشت همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد: با همکاری زائرین مسئولین و همت نیروهای ناجا مردم کشورمان در مسیر بازگشت از عتبات کمترین مشکل را داشته باشند. اما قطعا آنها به محض ورود به کشور در پارکینگ‌ها به دلیل ازدحام زیاد زائرین تراکم خواهیم داشت لذا بهتر است که مردم کمی صبر و حوصله به خرج دهند.

وی با بیان اینکه زائرین عزیزی که با خودروهای عمومی قصد بازگشت به استان‌ها و شهرهای خود را دارند احتمالا در ساعتی از شبانه‌روز به دلیل تاخیر حضور اتوبوس‌ها مشکلاتی را احساس خواهند کرد اما بهتر است که با همکاری و حوصله این موضوع را نیز تحمل و در جهت رفع آن همکاری کنند.

اشتری با بیان اینکه وضعیت راه‌های کشور به ویژه در استان‌های مرزی روان و خوب است اظهار داشت: همکارانم در نیروی انتظامی در مرزها و پایانه‌ها آماده خدمت به زائرین هستند و امیدواریم که زائرین به توصیه‌های فرزندان خود در ناجا عمل کنند.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفت در مسیر بازگشت زائرین از عتبات به کشورمان گفت: با توجه به بازگشت زائرین و حجم ورود آنها به کشورمان تمهیدات لازم از طریق مسئولان استان‌های ایلام، خوزستان، قرارگاه اربعین در مرز و همچنین ستاد مرکزی اربعین اندیشیده شده و امیدواریم سرویس‌های لازم در اختیار زائرین قرار گیرد و به نظر می‌رسد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکل خاصی را در مسیر بازگشت زائرین نداشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: توصیه بنده صبر و حوصله بیشتر به زائرین به ویژه از سوی دارندگان خودروهای شخصی است ضمن اینکه به دلیل خستگی مسیر و ازدحام بالا و حجم بازگشت زائرین به کشورمان بهتر است مردم چند ساعتی را در موکب‌های تعبیه شده استراحت کنند تا خدای ناکرده شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همچنان که زائرین مقررات راهنمایی و رانندگی را در مسیر عزیمت به عتبات رعایت کردند در مسیر بازگشت نیز این روند ادامه یابد.