مرگ سالانه هزاران نفر بر اثر آلودگی هوا!

خسرو صادق نیت - رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خسارات آلودگی هوا بر سلامت و اقتصاد تاثیر منفی دارد، اظهار داشت: باید توجه به کاهش آلودگی از منظر اقتصادی جدی شود ولی مهمترین مسئله خسارات انسانی است.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت: با بیان اینکه خسارات انسانی قابل محاسبه نیست، ادامه داد: در محاسبات برای تصمیم گیری باید اینگونه محاسبات از جمله خسارات حوزه کار باید مد نظر باشد.

صادق نیت افزود: سالانه تعداد زیادی از هموطنان مان دچار بیماری و آسیب‌های جدی می‌شوند که حتی منجر به مرگ برخی افراد شده و ما در محاسبات این آمار را گردآوری کرده ایم.

وی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه این آمار گیری را دست یابی به برخی فرایندهای کاهنده‌های تاثیر آلودگی هوا اشاره کرد و در این برنامه رادیویی گفت: طی اقدامات دیگر وزارتخانه‌ها برای بهبود کیفیت بنزین و معاینه فنی خودروها بطور قابل توجهی شاهد کاهش بار بیماری‌ها در سال 94 نسبت به 93 بودیم.

صادق نیت در این راستا به کاهش آلاینده سرب در سنوات اخیر اشاره کرد و افزود: اقدام موثر مسئولین و همراهی ارزشمند مردم تاثیر جدی بر کاهش آلودگی هوا می‌گذارد و باعث شده ذرات 2.5 میکرون از جمله آلاینده‌هایی است که هنوز نتوانستیم آن را کاهش دهیم.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اعلام اینکه 11 ارگان باید دست بدست هم دهند تا ذرات کمتر 2.5 میکرون کاهش یابد، خاطرنشان کرد: شاخص آلودگی حدود 160 است و وضعیت ناسالم را برای گروه‌های حساس داریم و با وضع خطرناک فاصله بسیار زیادی داریم و قصد داریم برنامه ریزی کنیم که این فاصله را همچنان از وضعیت خطرناک دور نگه داریم.