بیانیه مردمی اربعین با امضای میلیونی

راهپیمایان اربعین امسال با امضای طوماری پیام بزرگترین اجتماع سالانه مردمی جهان را تبیین کردند.

در این نامه که خطاب به مردم جهان نوشته شده است زائران اربعین عزم خود را برای حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم، در هر جایی از جهان را اعلام کرده و دیگران را به پیوستن به این پیمان دعوت کردند.

جمع آوری امضا برای این طومار در قالب‌های مختلف در موکب شباب المقاومه (عمود 902 مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا) صورت می‌گیرد.

متن این نامه که می‌توان آن را بزرگ‌ترین طومار جهان اسلام دانست، به شش زبان عربی، فارسی،اردو، ترکی استانبولی، انگلیسی و فرانسوی در صفحه ArbaeenLetter در شبکه‌های اینستاگرام و تلگرام در دسترس است.

این نامه تاکنون توسط صدها هزار زائر اربعین امضا شده و پیش بینی می‌شود که از مرز یک میلیون امضا عبور کند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"این نامه‌ای است از طرف زائرین اربعین سال 1438 هجری قمری به همه‌ی مردم جهان.نامه‌ای از حاضرین در بزرگ‌ترین اجتماع مردمی سالانه‌ی جهان به ساکنان سیاره‌ی تنهایی. نامه‌ای است از راهپیمایان عاشق «حسین» به همه‌ کسانی که «حسین» دوستدار و دلسوز آن‌ها بود و همه چیز خود را فدای نجات آن‌ها کرد.

این نامه‌، نامه‌ای است از عزاداران رنج انسان و بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ به همه‌ رنج‌دیدگان و مظلومین پایمال شده زیر چکمه‌های ظالمین و مستکبرین. نامه‌ای است از دلدادگان بزرگترین و زنده‌ترین حماسه‌ تاریخ به ساکنان دنیای سرد و بی‌روح و حماسه‌کشِ امروز.
نامه‌ای است از تجربه‌کنندگان جلوه‌های بزرگ فداکاری و برادری و برابری مردمان در این چند روز به به‌‌ستوه‌آمدگان از فضای خودخواهی و منفعت‌طلبی حاکم بر انسان امروز.

نامه‌ای است از کسانی که هویت خود را تعلق به کشور و ملیت‌شان نمی‌دانند به همه‌ی مردمانی که این مرزهای ساختگی آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است.این نامه، نامه‌ای است از کسانی که هویت اصلی خود را دلبستگی به مسلک و مرام «حسین» می‌دانند نه هویت‌های نژادی و مذهبی و فرقه‌ای به مستضعفین عالَم از همه‌ی نژادها، ادیان و مذاهب.

برادران و خواهران‌مان در سرتاسر جهان، سلام

ما امروز در حالی برای بزرگداشت باشکوه‌ترین حماسه‌ تاریخ بشر، در کنار میلیون‌ها نفر عاشقان «حسین» از سراسر کره‌ خاکی، با پای پیاده به سمت «کربلا» در حال حرکتیم که فرزندان حضرت آدم از نژادها و ملل و مذاهب مختلف در سراسر جهان، اسیر انواع ستم‌ها، محرومیت‌ها، تحقیر‌ها، و بی‌عدالتی‌هااند.

فضای حاکم بر عرصه‌های مختلف سیاسی،‌ اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی زندگی مردمان را مستکبرین و نظم ظالمانه‌ی حاکم بر جهان امروز تعیین می‌کند. امورات مردمان نه بر اساس تأمین مصالح خود آنان، بلکه بر مدار تأمین هرچه بیشتر منافع سرمایه‌داران و زورگویان سامان یافته است.حاکمان ظالم و غیرمردمی در جای‌جای جهان مردمان کشور خود را به شیوه‌های مدرن به بردگی می‌کشند و خود به بردگی طاغوت‌های بزرگ‌تر و در رأس آن‌ها آمریکا و نهادهای بین‌المللی تابع آن می‌پردازند.

همزمان، حاکمان ظالمِ جهان امروز با ابزارهای مختلف ما مستضعفین را طوری کم‌همت و از خودبیگانه و مطیع تربیت کرده، و توجهات‌مان را به امور کم‌ارزش و جلوه‌های پست زندگی دنیا منحرف نموده‌اند که از تأمل جدی و حرکت‌آفرین پیرامون این وضعیت غافل گردیم. مستکبرین می‌خواهند ما به جای توجه به دغدغه‌های اساسی و شکل‌دهی جبهه‌ مستضعفین جهان علیه آن‌ها، همواره درگیر دعواهای نژادی و ملی و مذهبی‌ای باشیم، دعواهایی که در نقطه‌ی اصلی نبرد حق و باطل شکل نگرفته‌اند و لذا هیچ‌گاه نمی‌توانند راهگشا و دوای دردها و مشکلات اساسی‌مان باشند.

برادران و خواهران!

از شما دعوت می‌کنیم که همه با هم هم‌پیمان شویم بر دشمنی با ظالم و یاری مظلوم و نهراسیدن از هزینه‌های این عملِ بزرگ. هم‌پیمان شویم که در برابر ظلم در هر جایی و به هر شکلی و در هر لباسی و به هرکسی از هر دین و مذهب و نژادی ساکت و بی‌تفاوت نباشیم و با آن هر طور که می‌توانیم مقابله نماییم. و ایمان داشته باشیم که عمل به همین پیمان توسط فرد فرد مان، زمینه‌ساز اتفاقی بزرگ در عالَم خواهد شد.

همچنین از شما دعوت می‌کنیم برای حضور در این راهپیمایی باشکوه سالانه، که رزمایشی است برای کسب آمادگی برای نبرد واپسین انسان با جبهه‌ی ظلم و استکبار جهانی، و تمرینی است برای زندگی توأم با برادری و برادریِ پس از آن.

به امید پیوستن مستضعفین جهان به این پیمان‌مان، و ظهور خورشید عدالت جهانی و فرا رسیدن صبح تاریخ بشر. اربعین سال 1438."