قابلمه بزرگ عامل حریق در آشپزخانه!
به دنبال تماس ساکنان یک مجتمع مسکونی مبنی بر آتش سوزی در یک واحد مسکونی، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 66 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 21:10 شب گذشته خود را به جاده خاوران، محله قیامدشت رساندند.
 
به گفته محمد ناطقی، فرمانده آتش نشانان اعزام شده به محل حادثه، آشپزخانه یک واحد مسکونی 70 مترمربعی در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی 20 واحدی دچار آتش سوزی شده و دود زیادی از پنجره های این واحد مسکونی خارج می شد.
 
وی در ادامه گفت: آتش نشانان به منظور ایمن سازی محل حادثه جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از ورود به واحد مسکونی با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده مشغول مهار شعله های آتش شدند.
 
این فرمانده آتش نشانی با اعلام اینکه در زمان بروز این حادثه 2 نفر از ساکنان در واحد مسکونی حضور داشتند و خوشبختانه قبل از رسیدن آتش نشانان از واحد مسکونی خارج شده بودند، افزود: نیروهای آتش نشانی با حضور به موقع خود از سرایت آتش به قسمت های دیگر واحد مسکونی جلوگیری کردند و پس از تحویل محل حادثه به مالک واحد مسکونی، مأموریت خود را به پایان رساندند.
 
گفتنی است؛ کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی تهران پس از بررسی، علت بروز این آتش سوزی را قرار دادن قابلمه بزرگ روی شعله اجاق گاز و رسیدن حرارت به شلنگ گاز و در نهایت آتش سوزی و سرایت آتش به وسایل اطراف اجاق گاز اعلام کردند.