زائران نگران کمبود دارو نباشید

علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه بررسی نحوه خدمت رسانی به زوار حسینی که در کربلا برگزار شد با اشاره به بازدید از درمانگاه ها و چادرهایی درمانی مستقر در نجف و بین راه نجف تا کربلا خاطر نشان کرد: حق خدمت رسانی به زوار امام حسین خیلی بیشتر از اینهاست اما خدا را شاکریم که با توان قوا برای خدمت رسانی آمده ایم و از برنامه عقب نیستیم. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تقدیر از تمام کادر درمانی و نیروهای امدادی خدمت رسان به زوار حسینی گفت:  برای پوشش امدادی اربعین امسال نگارش طرح شرایط بحرانی بر عهده هلال احمر قرار گرفت که این مهم بر پایه تجربه واقعی و دیرینه این جمعیت است.
 
وی با بیان این که طرح  شرایط بحران در مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان امداد و نجات نوشته شد، تصریح کرد: این طرح عینا به تمام دستگاه ها ابلاغ و اجرای آن برای سایر دستگاه ها وظیفه تلقی شد که این اعتماد برای ما مایه افتخار بوده و این اعتبار آنقدر محکم و قوی است که دیگران از ما توقع  اجرای آن را دارند.
 
ضرورت استفاده از پتانسیل مردمی و داوطلبانه برای ساخت درمانگاه بین راهی
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش بینی برای گسترش سایر فعالیت ها، خاطرنشان کرد: باید برای ساخت درمانگاه های دائمی در مسیر نجف تا کربلا از ظرفیت های مردمی و داوطلبانه بهره برد تا ارائه خدمات به زوار حسینی با سهولت بیشتری انجام شود.
 
رئیس کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین با اشاره به این که همه زیر پرچم هلال احمر ویک نام واحد مشغول خدمت رسانی به زوارحسینی هستیم، افزود: از نقطه صفر مرزی به سمت خاک عراق هر آنچه در حوزه درمانی انجام می شود توسط هلال احمر است و باید جامعیت و یکپارچگی را رعایت کنیم.
 
ضرورت یکپارچگی در سیستم آماردهی
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره ضرورت آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قدرت برنامه های انجام شده از هم اکنون، افزود: از همین امروز  باید برنامه ریزی برای سال بعد را در دستور کار قرار دهیم.
 
وی با اشاره به ضرورت یکپارچگی در سیستم آماردهی و ارائه گزارشات، افزود: هلال احمر هویت، ماهیت و ذات مشخصی دارد و هر سازمانی که بخواد زیر پرچم هلال احمر فعالیت و همکاری کند، استقبال می کنیم.
 
احمدی با اشاره به ضرورت بررسی توانمندی استان ها در بحث درمان خاطرنشان کرد:  به نظر می رسد با یک ارزیابی از ظرفیت و توانمندی استان ها برای برپایی موکب در مسیر نجف تا کربلا و ارائه خدمات درمانی انجام شود تا درصورت امکان بتوان در سال های بعد از این ظرفیت ها استفاده و فعالیت هارا ساماندهی کنیم.
 
برگزاری مانور ساعت صفر برای محک میزان آمادگی نیروها
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: ضریب آمادگی نیروهای هلال احمر در بحران ها موضوعی است که باید اولویت برنامه ها قرار گیرد و در این راستا باید نسبت به برپایی مانور امدادی و ساعت صفر و در شرایط خاص برنامه ریزی شود تا میزان ضریب آمادگی نیروها برای پاسخ دهی به بحران مشخص شود.
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر وظایف خطیر جمعیت هلال احمر در ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد در روزهای گذشته حجم مراجعات به درمانگاه های هلال احمر روزانه 15درصد افزایش داشته است  
 
وی با اشاره به اینکه مردم نگرانی کمبود دارویی نباشند، افزود: خدارا شکر به اندازه نیاز اربعین دارو در انبارهای پیش بینی شده دپو شده است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.
 
افزایش و گسترش همکاری ها با کشور عراق در راستای رفاه زائران
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به مراجعه بسیار به درمانگاه های هلال احمر در این ایام خاطر نشان کرد: با توجه به اعتماد مردم به هلال احمر و تمایلشان برای ویزیت توسط پزشکان متخصص ایرانی، باید تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری در مورد محل درمانگاه ها بشود و تابلوهای راهنمای ثابت نیز در محل های مناسب برای سهولت دسترسی مردم نصب شود.
 
وی با اشاره به همکاری های گسترده با هلال احمر عراق و عتبه حسینیه در سال های گذشته بر افزایش همکاری تاکید کرد و افزود: برای رفاه زائران و ارائه خدمات گسترده تر افزایش همکاری را در دستور کار داریم.