طرح تفصیلی شهر تهران مشابه پاریس است/ بر ادعای خود می ایستم

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به دیر ابلاغ شدن طرح تفصیلی شهر تهران عنوان کرد: بنده نیز نسبت به این که این طرح در زمان خود دیر ابلاغ شد انتقاد دارم اما این امر به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد، حادث شد. هدف ما این بود که این طرح در مدت زمان دو سال ابلاغ شود.

وی با رد این ادعا که طرح تفصیلی کارآیی خود را بر اثر ابلاغ دیر هنگام از دست داده است، خاطرنشان کرد: تهران فعلی بر اساس طرح تفصیلی در حال اداره شدن است در واقع طرح جامع و تفصیلی شهر تهران طرحی راهبردی است که هیچ شهر دیگری در کشور از این طرح راهبردی برخوردار نیست.

چمران با تاکید بر این که طرح راهبردی فاقد زمان و برای  سال ها قابل استفاده است، اظهار کرد: طرح تفصیلی که پیش از این طرح مورد استفاده قرار می گرفت 20 ساله بود و در سال 70 به اتمام رسید.

وی ادامه داد: تا سال 1386 که طرح تفصیلی ابلاغ شد، تهران فاقد طرح جامع بود لذا با تغییراتی که انجام می شد طرح قبلی را ادامه می دادیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تغییرات مورد نیاز طرح تفصیلی فعلی تهران را مدام بررسی می کنیم، خاطرنشان کرد: شهرداری و مشاور طرح با حضور در منطقه در صورت نیاز تغییرات را لحاظ می کنند.

چمران با تاکید بر این که یکی از پیشرفته ترین طرح های تفصیلی موجود مربوط به شهر تهران است، گفت: بنده بر این ادعای خود محکم می ایستم. طرح تفصیلی و جامع شهر تهران تقریبا مشابهه طرح شهر پاریس است.لذا این ادعاها که طرح تفصیلی شهر تهران کارآیی خود را از دست داده است، حرف های روزنامه ای است.

 

لیلی موسوی