آخرین خبر از حمله پلنگ در مازندران

میلاد بهرامی مدیرکل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار داشت: بر اساس طرحی که با همکاری شرکت بیمه استان مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجراست کلیه خسارت دیدگان حمله پلنگ می‌توانند خسارات خود را دریافت کنند که در این رابطه اولین گروه از خسارت دیدگان در مازندران طی مراسمی در روز سه‌شنبه هفدهم آذرماه خسارات خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این طرح به منظور حمایت از گونه منحصر به فرد پلنگ ایرانی در کشور اجرا می‌شود تا با پرداخت خسارات مربوط به حمله پلنگ که توسط سازوکارهای خاصی از سوی کارشناسان محیط زیست که با آثار و علائم مربوط به حیات‌وحش و شرایط مناطق و زیستگاه آشنایی دارند تعیین می‌شود، از کشتن پلنگ‌هایی که به دامداران خسارت وارد می‌کنند، جلوگیری می شود. 

مدیرکل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: با کشتن حیوانی که بر اساس غریزه عمل می‌کند نه تنها سودی عاید افراد نمی‌شود بلکه موجب انقراض زود هنگام این گربه‌سان می‌شود.  

بهرامی بیان داشت: متأسفانه در مواردی مشاهده شده که دامدار با آلوده کردن لاشه به مواد سمی در طی یک روز چندین قلاده از این گونه با ارزش و کمیاب را از بین برده، در حالی‌که در این طرح کلیه دامداران خسارت دیده تنها با اعلام موضوع به ادارات حفاطت محیط زیست می‌توانند خسارات وارده را  کامل دریافت کنند. 

وی گفت: در این طرح همچنین خسارات وارد شده به محیط زیست  به جهت اتلاف پلنگ به صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌گردد.