لزوم ایجاد حداقل معیشت برای اساتید دانشگاه‌ها

 اقبال شاکری در تذکرات پیش از دستور سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: خوابگاه‌های دانشجویی در شأن دانشجویان نیست و استانداردهای لازم در این فضاها لحاظ نمی‌شود. در هر اتاق دانشجویی، حدود 5 تا 10 دانشجو زندگی‌ می‌کنند که این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: خوابگاه‌های متأهلی نیز که با توجه به اینکه در حال ترویج ازدواج‌های دانشجویی هستیم، وجود ندارد و باید تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: مراکز ورزشی و رفاهی متناسب دانشجویان وجود ندارد و دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، اشتغالی در شأن آنها وجود ندارد که البته معضل اشتغال در کشور وجود دارد.

شاکری گفت: تا به این لحظه بودجه عمرانی دانشگاه‌ها تخصیص داده نشده است و باید حداقل معیشت را برای اساتید دانشگاه‌ها با ایجاد فعالیت‌های علمی و دانشگاهی فراهم شود.

وی گفت: ما به ساخت پروژه آرش اسفندیاری نیز انتقاد داشته‌ایم و آنها اعلام کرده بودند که با مشارکت بخش خصوصی این پروژه ساخته می‌شود اما اکنون 50 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تقاضا کردند و در آن زمان اطلاعات خلاف واقع دادند و عکس آن عملی شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه آرش اسفندیاری در تقاطع ولیعصر- نیایش در حال ساخت است که ترافیک زیادی را در آنجا به وجود آورده است.