انتقاد دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۲ از فراهم نبودن زیرساخت ها

اصغر قدیمی در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران مشکلات منطقه ۲۲ را در چند محور برشمرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که این منطقه مترو ندارد. پیشنهاد ما این است که با توجه به وسعت منطقه و اهمیت مترو، خطوط تازه از منطقه ۲۲ نیز عبور کند.

وی با اشاره به رها شدن ادامه ساخت بزرگراه حکیم در منطقه ۲۲ نیز گفت: متاسفانه ادامه این بزرگراه تکمیل نشده و رها شده است؛ این موضوع مشکلات بسیاری را برا ی مردم ایجاد کرده است.

قدیمی در ادامه صحبت های خود به انتقاد از نبود روشنایی، امنیت و همچنین کیفیت پائین آب شرب نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه آب شرب در منطقه از استاندارد لازم برخوردار نیست که به همین دلیل مردم معمولا از آب معدنی به جای آب لوله کشی استفاده می کنند ضمن اینکه نبود روشنایی کافی در بسیاری از معابر باعث شده مردم در تاریکی تردد کنند.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۲  با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت های آموزشی نیز تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از محلات منطقه ما فاقد مدرسه هستند و بر اساس بررسی های صورت گرفته این منطقه حداقل به ۶۰ مدرسه احتیاج دارد.

قدیمی در خاتمه گفت: قرار بود منطقه ۲۲ به قطب گردشگری بدل شود اما این چه قطب گردشگری است که این اندازه مشکل برای منطقه ما به همراه داشته است.

توسعه منطقه ۲۲ هم‌راستا با ایجاد زیرساخت ها صورت نگرفت

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران پس از شنیدن صحبت های دبیردبیران شورایاری منطقه ۲۲  گفت: حل مشکل روشنایی از مسائل بسیار مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد. من روز یکشنبه تذکری در خصوص روشنایی منطقه ۱۹ دادم و امروز به استناد صحبت های آقای قدیمی شاهدیم منطقه ۲۲ نیز با این مشکل و با گستردگی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: ما در سالهای اخیر بیشترین توسعه را در منطقه ۲۲ داشته ایم اما متاسفانه زیرساخت ها همزمان با آن شکل نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما در این منطقه با بلندمرتبه سازی های بسیاری روبرو هستیم و نگرانی ما این است که پس از تکمیل این بلندمرتبه ها، مشکلات زیرساختی چند برابر شود.

سروری اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه شهری عامل اصلی مشکلات در این منطقه است و هیئت رئیسه شورا باید اقدامات لازم در این منطقه انجام دهد.