تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری منجر به کاهش سرجمع هزینه ها می شود

محسن پیرهادی در صحن علنی سیصد و دهمین جلسه شورا با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دستاورد خوبی برای شهرداری دارد، تصریح کرد: در سال های گذشته 14 الی 15 شرکت در شهرداری تامین نیروی انسانی را برعهده داشتند که با این تغییر وضعیت شاهد بهبود وضعیت و حذف نگرانی و تامین امنیت شغلی در کارمندان و خانواده هایشان هستیم.

 

وی با بیان اینکه سال هاست در شهرداری تامین نیروی انسانی به صورت قراردادی انجام می شود، ادامه داد: قرار است این شرکت ها که بودجه شان در غالب بخش عمرانی دیده می شد به شرکت هادیان شهر بپیوندند که متعلق به شهرداری است و منجر به کاهش هزینه ها می شود.

عضو هیات رییسه شورا  با بیان اینکه این ادغام از آنجایی منجر به کاهش هزینه ها می شود که دیگر شهرداری موظف نیست مالیات بر ارزش افزوده را به خود شرکت ها بپردازد، خاطر نشان کرد: دستاوردی که این اقدام دارد این است که آن دسته از کارمندانی که بالای 10 سال با یکی از شرکت های خصوصی فعالیت دارند اما هنوز از امنیت شغلی برخوردار نیستند با عقد این قرارداد نگرانی هایشان برطرف می شود.

پیرهادی خاطر نشان کرد:وقتی قرارداد از شرکت بخش خصوصی به شهرداری منتقل می شود مالیات بر ارزش افزوده و بالاسری و سهم سود شرکت بخش خصوصی حذف می شود. از همین رو است که می گویم این روند منجر به کاهش هزینه در سرجمع هزینه های شهرداری تهران می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر یادآوری کرد که این دستورالعمل به معنای هیچگونه استخدام یا افزایش نیروی شهرداری نیست چراکه شهرداری سالانه موظف به تعدیل 4درصدی نیروها نیز هست که با بازنشستگی برخی کارمندان محقق شود و تنها منجر به تغییر وضعیتی برای نیروهای شرکت های خصوصی شهرداری که اقدام به تامین نیروی انسانی می کنند، می شود. ضمن آنکه حق نظارت شورا پابرجاست.