در حوزه حمل و نقل ریلی و بی آر تی با بحران جدی مواجه هستیم
محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی مشکلات شهر تهران، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در روزهای اخیر برای شهروندان تهرانی ایجاد شده ، دغدغه و نگرانی را برای اعضای شورای شهر تهران فراهم کرده است.
 
وی افزود: کلان‌شهر تهران به دلیل جمعیت پذیری قابل توجهی که دارد باید در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی گام بردارد چراکه این موضوع جزء اولویت‌های مهم مدیریت شهری است.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در حوزه توسعه شبکه معابر شهر تهران در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: اما امروزه به همان میزان شاهد توسعه حمل و نقل عمومی نبوده ایم.
 
سالاری با تأکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی نیازمند بودجه و اعتبارات قابل توجهی است، گفت: مجموعه همکاران در مدیریت شهری و دولت باید در ارتباط با این موضوع کمک و اقدامات بیشتری را انجام دهند.
 
وی با اشاره به این که در روزهای برفی و بارانی برخی از شهروندان از خودروهای شخصی، تاکسی ها و آژانس ها برای تردد خود استفاده می کنند، یادآور شد: بیشتر شهروندان به دلیل مشکلاتی که بعد از بارش برف و باران برای آن‌ها ایجاد می شود، ترجیح می دهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که این موضوع خود مشکل دیگری را به وجود می آورد.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه استفاده از خودروی شخصی در روزهای بارانی و برفی برای شهروندان صرفه اقتصادی ندارد، گفت: تاکسی ها در روزهای بارانی حضور پررنگی در سطح شهر ندارند به همین دلیل شهروندان برای تردد به حمل و نقل ریلی و بی آر تی هجوم می آورند و اینجاست که متوجه می شویم در این حوزه ها با بحران جدی مواجه هستیم.
 
سالاری ادامه داد: اگر موضوع کمبودهای موجود در حمل و نقل عمومی رفع نشود مطمئنا با بحران جدی تری هم رو به رو می شویم و همچنین در آینده شاهد اعتراضات جدی از سوی شهروندان خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه موضوع کمبود حمل و نقل عمومی در اصل یک آلارم به مسئولان است، تصریح کرد: این موضوع برای همه تصمیم گیران در این عرصه باید جدی گرفته شود تا آن‌ها اعتبارات بیشتری را برای آن پیش بینی کنند.