دولت هرچه سریع تر مطالبات شهرداری را بپردازد
مهدی چمران گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفته و به شدت تاکید داشته ایم که این مطالبات باید هر چه سریع تر پرداخت شود.
 
وی افزود: ارقام طلب پیمانکاران از شهرداری تهران متفاوت است و شهرداری باید بر اساس اولویت های تعیین شده مبالغ را به اشخاص پرداخت کند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه اخیر شورا در خصوص الزام شهرداری به پرداخت مطالبات پیمانکاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر تهران، شهرداری موظف شده مطالبات پیمانکاران را در یک مدت زمان محدود پرداخت کرده و با این مصوبه در تلاش هستیم تا حقوق پیمانکاران ضایع نشود.
 
چمران در خصوص آخر ین وضعیت مطالبات شهرداری از دولت تصریح کرد: رقم این مطالبات مشخص بوده و بارها اعلام کرده ایم که دولت باید این ارقام را هر چه سریع تر به شهرداری بپردازد.
 
وی تاکید کرد: تا زمانیکه مطالبات شهرداری تهران پرداخت نشود نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شهرداری در برخی از موضوعات با قدرت عمل کند اما در مقابل توان فشار وارد کردن به دولت را نیز در این بحث نداریم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهادات شورا به دولت به منظور پرداخت مطالبات شهرداری خبر داد و خاطر نشان کرد: در شرایطی که مسئولان دولت اعلام می کنند در حال حاضر توان پرداخت مطالبات شهرداری را ندارند به آنها پیشنهاد داده ایم که از طریق تهاتر و واگذاری برخی از املاک به شهرداری به گونه ای این طلب را بپردازند.
 
چمران با اشاره به آخرین وضعیت مصوبه کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اذعان کرد: این مصوبه هنوز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته نشده اما آنطور که پیش بینی می شود نمایندگان در تلاش هستند تا در دوره پنجم شوراها تعداد اعضای پارلمان های شهری کاهش یابد.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر آینده کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نامشخص است اما امیدوار هستیم نمایندگان از این تصمیم خود صرف نظر کنند.