نبود پایانه تاکسی و اتوبوس در مجاورت ایستگاه های مترو؛ معضل شهروندان تهرانی

مازیار حسینی گفت: شهروندانی که برای جا به جایی در شهر تهران از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند باید تا حد امکان از بهترین امکانات بهره مند شوند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهروندان تهرانی دور بودن فاصله ایستگاه های اتوبوس و تاکسی از خروجی های ایستگاه های مترو است و تلاش شده در ایستگاه های جدید که شاهد افتتاح آنها هستیم این ضعف برطرف شود. همچنین در کنار برخی از ایستگاه های دیگر نیز نسبت به راه اندازی پایانه ها اقدام خواهد شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور بهره برداری کامل از خطوط 6 و 7 مترو تهران خاطرنشان کرد: کار ساخت خطوط 6 و 7 مترو با جدیت پیش می رود و در تلاش هستیم خطوط در زمان اعلام شده به بهره برداری برسند.

حسینی ادامه داد: در کنار اقداماتی که به منظور بهره برداری کامل از خطوط 6 و 7 در دستور کار قرار گرفته است از دولت نیز درخواست می شود که نسبت به تعهلات خود به مترو عمل کند.

وی خواستار احداث خطوط اقماری مترو از سوی دولت شد و تصریح کرد: تا زمانی که دولت نسبت به احداث خطوط اقماری اقدام نکند مشکلات ترافیکی در شهر تهران همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: میزان قابل توجهی از جمعیت روزهای تهران را افرادی تشکیل می دهند که برای کار راهی پایتخت شده و اگر خطوط مترو اقماری تکمیل شود این افراد می توانند از مترو برای تردد خود استفاده کنند.