مجلس مطالبات حمل و نقلی شهر از دولت را سیاسی نکند/ در حال از بین بردن مردم هستیم

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان این که در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران به شدت نیازمند به روزرسانی است، عنوان کرد: دولت اخیرا عنوان کرده که است که برنامه ای برای خریداری اتوبوس ندارد، این در حالی است که با گفتن این حرف نمی توان به تعهد تامین اتوبوس برای پایتخت عمل نکرد زیرا این وظیفه قانونی دولت است.

پیرهادی با تاکید بر این که باید از مبادی رسمی مدیریت شهری به پیگیری این موضوع پرداخت، گفت: شورای شهر و شهرداری مطالبات خود را از دولت انجام می دهد اما بدون شک نظارت بر دولت کار نمایندگان مردم در مجلس است.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در مذاکرات خود با نمایندگان مجلس به طرح این موضوعات پرداخته ایم، عنوان کرد: در آخرین جلسه ای که برگزار شد محوری ترین موضوعی که مطرح شد توسعه مترو و تامین ناوگان حمل و نقل تهران است. در این جلسه از نمایندگان قول پیگیری گرفتیم که دولت را در این مورد مکلف کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر توسعه مترو با سرعت رو به انجام است، گفت: اما همین روند توسعه نیز نسبت به برنامه با کاستی مواجه است.همچنین دولت نیز در تعهد خود به مترو تهران و وعده هایی که داده است با عقب ماندگی روبر است.

وی با اشاره به مرگ خاموشی که به واسطه آلودگی هوا روزانه در تهران اتفاق می افتد، تاکید کرد: ما در حال از بین بردن مردم هستیم. مسئولان باید مترو را در اولویت خود قرار دهند تا روند مرگبار فعلی متوقف شود.

پیرهادی با تاکید بر این که نباید همه مسائل را سیاسی کرد، گفت: در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس تاکید کردیم که با وجود این که نمایندگان با دولت همسو هستند اما نیاز شهر تهران را ببینند و با سیاسی نکردن موضوع دولت را مکلف به انجام وظیفه قانونی اش کنند.