کاهش فوت شدگان سوانح جاده ای در 7 ماهه نخست امسال

سردار تقی مهری در رزمایش زمستانه 95 با تاکید بر تعامل دستگاه‌های حاضر در این طرح اظهار داشت: با توجه به برودت هوا نیازمند برنامه‌ریزی ویژه در بخش جاده‌ای و ترافیکی هستیم و این طرح از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امکان تمدید زمان این طرح وجود دارد گفت: در حال حاضر بیش از 100 گردنه برفگیر در 29 استان کشور وجود دارد و با همکاری هلال احمر، راهداری، اورژانس خدمات شبانه روزی به هموطنان و مسافران ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که سوانح و جانباختگان ترافیکی کاهش یابد که البته در 7 ماهه امسال 288 نفر به نسبت مدت مشابه سال قبل، کمتر در سوانح ترافیکی جان باخته اند و این در حالی است که تعداد خودرو، سفر و رانندگان اضافه شده است.

مهری افزود: با همکاری سازمان راهداری، و بهره‌مندی از دوربین‌های هوشمند، جاده‌های اصلی تحت پوشش قرار دارند.  در زمستان گذشته ٣٤٨٧ نفر در سوانح ترافیکی جان باختند که اصلی ترین علت آن، تخطی از سرعت مطمئنه بود و ٢٣ درصد این آمار را تشکیل داد.

مهری اضافه کرد: لازم است رانندگان قبل از سفر وسایل نقلیه خود را از نظر سلامتی فنی و گرمایش و همراه داشتن تجهیزات امستانی و زنجیر چرخ کنترل کنند. پلیس آمادگی کامل برای ارایه خدمات در طرح زمستانه تا دارد.