احمدی مقدم: همکاری با VOA و BBC ممنوع

سردار اسماعيل احمديمقدم در گفتوگو با ايسنا با اشاره به حضور برخي از بازيگران در شبكههاي ماهوارهاي با بيان اينكه پليس بر طبق قانون عمل ميكند، گفت: افرادي كه مايل به فعاليت در اين شبكهها هستند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را كسب كنند و هر كسي كه مجوز لازم را نداشته باشد، نميتواند در داخل و خارج مرزهاي ايران كار توليدي انجام داده يا دفتر نمايندگي داير كند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان در خارج از کشور با اهداف مختلف تاسیس و بر اساس مقررات کشورهای تاسیس‌کننده فعالیت می‌کنند، گفت: طبیعتا مقرراتی در مورد همکاری با این شبکه‌های ماهواره‌ای وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همکاری مستندسازان، بازیگران و … با این شبکه‌های ماهواره‌ای منوط بر آن است که آن شبکه‌ها اهدافی را علیه نظام در داخل کشور تعقیب نکنند.

به گفته احمدی‌مقدم، اگر این شبکه‌ها برنامه‌ای علیه نظام بسازند، طبیعتا همراهی با آنان مشکل دارد.

VOA و BBC بازوهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هستند

احمدی‌مقدم شبکه‌های VOA و BBC را بازوهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نظیر سیا و … عنوان کرد و گفت: همکاری با این شبکه‌ها همکاری با رسانه نیست، بلکه همکاری با سرویس‌های امنیتی دشمن است که طبعا در این موارد وزارت اطلاعات نظارت و برخوردهای لازم را دارد.

فرمانده نيروي انتظامي در خاتمه بار ديگر خاطرنشان كرد: هر فردي كه مايل است به هر نحوي با شبكههاي ماهواره اي همكاري كند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را در اين راستا كسب كند.