وضعیت آب و هوای استان های کشور به روایت جدول

سامانه بارشی که از روز پنجشنبه در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر فعال بود در روز جمعه در دامنه های البرز مرکزی و شرقی ، ارتفاعات زاگرس مرکزی ، شمال شرق و به تدریج از بعد از ظهر در بخش هایی از شرق سبب ابرناکی ، بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما خواهد شد.

 این کاهش دما در سواحل دریای خزر بین 6 تا3 درجه در نوار شمالی کشور در شمال غرب و جنوب رشته کوه البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق بین 7 تا 12 درجه پیش بینی می شود و تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است بارش این سامانه از بعد از ظهر جمعه محدود به شمال شرق و شرق کشور است.

 همچنین در روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد ، در مناطق جنوب شرق و شرق کشور و همچنین استان هرمزگان پدیده گردو خاک پیش بینی می شود. دریای خزر در روز جمعه ، خلیج فارس در سه روز آینده و دریای عمان در روز شنبه مواج هستند.

 از اواخر شنبه و روز یکشنبه نیز با عبور موج تراز میانی، در بخشهایی از شمال غرب، دامنه های البرز غربی و مرکزی و از اواخر یکشنبه در دامنه های البرز شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

اردبیل سرد ترین استان کشور

امیرحسین نقشینه  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز ار دبل با دمای 15- درجه سرد ترین استان کشور و بندر عباس با دمای 28 درجه  گرم ترین استان کشور بوده است.

وی گفت : سرمای هوا به تدریج به سمت شمال شرق کشور خواهد رفت به طوری که در حال حاظر مشهد مقدس با افت دمای 9 درجه ای مواجه شده است .

نقشینه اظهار داشت : از بعد از ظهر امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند بود و به قایق های تفریحی و شناور های سبک توصیه می شود از تردد در شرق خلیج فارس خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 9 درجه سانتی گراد اعلام کرد.


 

جدول آب و هوای استان های کشور


بارش برف در کدام استان ها خواهد بود؟+ جدول
 

آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه


 

بارش برف در کدام استان ها خواهد بود؟+ جدول