افزایش بودجه شهرداری متناسب با تورم خواهد بود

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت های بودجه سال ۹۶ شهرتهران گفت: در بودجه سال آینده شهرداری تهران باید چند موضوع مهم مورد توجه قرار بگیرد، یکی از این مواردی اندازه گیری انحراف برنامه ها از بودجه است و آنجا که نیاز به ترمیم دارد، ترمیم را پیش بینی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: دومین موضوعی که باید در بودجه سال آینده شهرداری مورد توجه قرار گیرد و شورا نیز روی آن تأکید و حساسیت دارد بحث دیون است. آنچه که آمار و اطلاعات نشان می دهد و اسنادی که وجود دارد با آنچه که طلبکاران شهرداری در بحث دیون عنوان می کنند، متفاوت است. علت آن هم این است که بخشی از این دیون از طریق تهاتر حل شده است اما این تهاتر برای طلبکاران به پول تبدیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بخشی از دیون شهرداری تهران در قالب تهاتر انجام شده است، گفت: مستندات به ما نشان می دهد که مدیریت شهری بخشی از بدهی های خود را از طریق تهاتر که واگذاری اراضی یا ملک بوده، عملیاتی کرده است اما بخشی از دیونی که وجود دارد ریزدانه هستند و بیش از ۹۵ درصد است که نمی توان آن را با تهاتر حل کرد و باید به صورت نقدی و استفاده از تسهیلات برطرف شود.

پرداختن به بحث حمل و نقل عمومی اولویت بودجه ۹۶ شهرداری

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه یکی از موضوعات مهم در بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران پرداختن به بحث حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: مهم ترین بخش حمل و نقل عمومی هم مترو و شبکه اتوبوسرانی است که نوسازی اتوبوسرانی می بایست حتما در سال ۹۶ مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص کمک دولت به توسعه حمل و نقل عمومی نیز توضیح داد: در این بخش دو برنامه داریم یکی صرفا منابع شهرداری است و دیگری برنامه مشترک شهرداری و دولت است. در برنامه ۵ ساله شهرداری تهران موضوع کمک دولت به توسعه بخش حمل و نقل عمومی دیده شده و نمی توان در بودجه آن را نادیده گرفت. اما تلاش مدیریت شهری این است که بودجه شهرداری حرفه ای و واقع بینانه دیده شود.

بودجه سال آینده شهرداری تهران افزایش غیرمعمول نخواهد داشت

وی با اشاره به تاثیر انتخابات سال آینده در تحقق بودجه سال آینده گفت: باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که بخشی از درآمدهای سال آینده تحت تأثیر انتخابات و تغییر و تحولات شورا خواهد بود و طبیعی است در سالی که انتخابات است و تحول داریم خیلی نمی توان بحث درآمدها را دقیق حساب کرد به ویژه اینکه هنوز در حوزه فضای کسب و کار و در موضوع ساخت و ساز در رکود نسبی به سر می بریم لذا سعی می کنیم در نیمه اول سال آینده پروژه های جدید را تعریف نکنیم و شرایط کشور را مد نظر قرار دهیم.

به گفته دنیا مالی  بودجه سال آینده شهرداری تهران افزایش غیر معمول نخواهد داشت و مانند هر سال مطابق تورم سالیانه افزایش نسبی دارد.